آفتاب

اتحادیه اروپا به دنبال کمک مالی به ترکیه برای پناهجویان است

اتحادیه اروپا به دنبال کمک مالی به ترکیه برای پناهجویان است

وزیر خارجه لوکزامبورگ در آنکارا اعلام کرد اتحادیه اروپا به دنبال کمک مالی به ترکیه برای مواجهه این کشور با هزینه‌های ناشی از میزبانی حدود دو میلیون پناهجوی سوری است.

وزیر خارجه لوکزامبورگ در آنکارا اعلام کرد اتحادیه اروپا به دنبال کمک مالی به ترکیه برای مواجهه این کشور با هزینه‌های ناشی از میزبانی حدود دو میلیون پناهجوی سوری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فریدون سینیرلی‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در یک کنفرانس خبری با جین اسلبورن، وزیر خارجه لوکزامبورگ در آنکارا شرکت کرد.

در این کنفرانس خبری وزیر خارجه لوکزامبورگ با اشاره به کمک اتحادیه اروپا به ترکیه گفت: این مسئولیت اتحادیه اروپا است که از کشوری که با مشکل پناهجویان با هزینه‌های بالا مواجه است، حمایت مالی کند.

وی ادامه داد: من در این باره قانع شدم. بسته‌ای این هفته برای کمک به ترکیه تعیین می‌شود.

ترکیه و لبنان با بحران پناهجویان به دلیل جنگ چهار ساله سوریه مواجه هستند که تاثیر این جنگ باعث شده است صدها هزار تن از پناهجویان به سمت اروپا سرازیر شوند.

نومان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه گفت که کشورش 6 / 7 میلیارد دلار را برای کمک به پناهجویان سوری از سال 2011 هزینه کرده است.

در همین راستا وزیر خارجه لوکزامبورگ گفت: ما باید این مسئولیت را تقسیم کنیم.

وی ادامه داد: این بدان معنی نیست که ما می‌خواهیم از ترکیه درخواست کنیم که راه خود را در برابر پناهجویانی که می‌خواهند به اروپا بیایند ببندد. بلکه این بدان معنی است که از یک طرف از این کشور حمایت مالی کنیم و از طرف دیگر از بی‌نظمی در مرزهایی که پناهجویان می‌خواهند از آن عبور کنند، جلوگیری کنیم.

روز پنجشنبه فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه از اتحادیه اروپا خواست که درباره پناهجویان با ترکیه همکاری کند.

در همین راستا، فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان روز جمعه در ترکیه درباره بحران پناهجویان با همتای ترکیه‌ای‌اش و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با بیان اینکه برای ترکیه به دلیل اینکه درهای خود را به سوی پناهجویان باز کرده است، احترام بالایی قائل است گفت، آنکارا نقش بزرگی برای یافتن راه حل دیپلماتیک در جنگ سوریه دارد.

همچنین وزیر خارجه آلمان حمایت خود را از کمک اتحادیه اروپا به ترکیه اعلام کرد.

همچنین سینیرلی‌اوغلو در این باره بار دیگر بر اظهارات اردوغان درباره ایجاد منطقه‌ امن در شمال سوریه در جهت حل مساله پناهجویان تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N961775

وبگردی