آفتاب

کربلا برای میزبانی زائران اربعین آماده می‌شود

کربلا برای میزبانی زائران اربعین آماده می‌شود

مراکز خدماتی، پزشکی و امنیتی استان کربلا به مناسبت اربعین حسینی خود را برای استقبال از زائران کشورهای عربی و غیرعربی آماده می‌کنند.

مراکز خدماتی، پزشکی و امنیتی استان کربلا به مناسبت اربعین حسینی خود را برای استقبال از زائران کشورهای عربی و غیرعربی آماده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المسله عراق، وزارت حمل‌ونقل عراق اعلام کرد که عراق برای جابه‌جایی زائران اربعین هواپیماهای خود را آماده کرده و حتی چند فروند هواپیمای دیگر نیز اجاره کرده است. در همین حال ایران متعهد شده با مشارکت در این مراسم توزیع مقادیر زیادی از مواد غذایی مورد نیاز زائران را در مسیر نجف-کربلا برعهده گیرد.

منابعی از استان کربلا نیز اعلام کردند: هماهنگی‌ها و پیگیری‌های جدی از سوی ایران و دیگر کشورهای منطقه با وزارت کشور و وزارت دارایی عراق صورت گرفته و این هماهنگی‌ها به منظور ورود اتوبوس‌ها و کاروان‌های زوار به عراق ادامه دارد.

منابع مذکور تاکید کردند، هزار اتوبوس اضافی برای جابه‌جایی زوار در مسیر نجف-کربلا از طریق مسیر بین‌المللی و ارتباطی دو شهر در نظر گرفته شده و علاوه بر این تعدادی قطار نیز برای رسیدگی به کمبودها و نقص‌های احتمالی در وسایل حمل‌ونقل در نظر گرفته شده است.

در مراسم سوگواری اربعین حسینی استان کربلا شرایط خاصی دارد؛ تمامی شهر سیاه‌پوش شده و کاروان‌های زیارتی در تمامی مسیرها مشاهده می‌شوند. همچنین موکب‌های استقبال از این زوار در تمامی ورودی‌های استان برپا شده و تدابیر امنیتی و پزشکی شدیدی برقرار می‌شود.

این سفر زیارتی یکی از مهم‌ترین سفرهای مذهبی مسلمانان در استان عراق و دیگر کشورهاست که افراد از ابتدای ماه سفر به صورت انفرای و یا گروهی با پای پیاده خود را به کربلا می‌رسانند و در این میان مردم عراق در مرزها و فرودگاه‌ها به میزبانی این زائران می‌شتابند.

این سفر زیارتی پس از سرنگونی رژیم صدام که شرایط و محدودیت‌های بسیار شدیدی برای این سفر اعمال کرده بود، به صورت گسترده‌ای از سر گرفته شد و اکنون هر ساله میلیون‌ها زائر از سراسر جهان خود را به این مراسم می‌رسانند.

انتهای پیام

کد N961736

وبگردی