آفتاب

دعوت گروه‌های فلسطینی برای حمایت از مقدسات همزمان با ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها

دعوت گروه‌های فلسطینی برای حمایت از مقدسات همزمان با ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها

همزمان با ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و تظاهرات گسترده فلسطینی‌ها در کرانه باختری، در نوار غزه گروه‌های فلسطینی تاکید کردند که تمامی گزینه‌ها برای دفاع از مسجدالاقصی مطرح است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، نیروهای رژیم صهیونیستی روز جمعه بار دیگر به تجاوز علیه حریم نمازگزاران در مسجدالاقصی پرداخته و تعدادی از آنها را بازداشت کردند. آنها همچنین مانع ورود برخی از فلسطینی‌ها به این مسجد شدند.

رژیم صهیونیستی پنج هزار سرباز خود را در شهر قدس مستقر کرده بود.

همچنین درگیری‌هایی میان نیروهای رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی رخ داد و این نیروها مانع ورود رامی حمدالله، نخست‌وزیر دولت توافقی فلسطین به قدس برای زیارت مسجدالاقصی شدند.

به گفته منابع این اقدام به دستور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین مانع ورود ماجد فرج، رئیس دستگاه اطلاعات و زیاد هب الریح، رئیس امنیت پیشگیرانه به مسجدالاقصی شدند و بمب‌های صوتی‌ای را به سمت نمازگزاران شلیک کردند.

طی این درگیری‌ها یک جوان فلسطینی نیز به ضرب گلوله پلاستیکی نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی شد.

در کرانه باختری نیز درگیری‌های شدیدی میان نیروهای صهیونیستی و جوانان فلسطینی رخ داد که موجب زخمی شدن تعداد زیادی از فلسطینی‌ها شد.

هزاران فلسطینی روز جمعه در کرانه باختری و نوار غزه برای حمایت از مسجد الاقصی دست به تظاهرات گسترده زدند.

روز پنجشنبه نیز تظاهرات گسترده‌ای در شهر نابلس برای حمایت از مسجدالاقصی و محکوم کردن یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی برگزار شد.

با ادامه تجاوزات نیروهای رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی و یورش مکرر شهرک‌نشینان به این مسجد گروه‌های فلسطینی خواهان اقدامات جمعی و آمادگی برای حمایت از مقدسات فلسطین شدند.

اسماعیل رضوان، یکی از رهبران جنبش حماس اعلام کرد: تمامی گزینه‌ها برای دفاع از مسجدالاقصی مطرح است.

وی اسرائیل را مسوول پیامدهای تجاوزات نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی دانست و از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که هماهنگی امنیتی با اسرائیل را متوقف کند.

داوود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز تاکید کرد که جنگ علیه مسجد الاقصی با رهبری و نظارت نتانیاهو صورت می‌گیرد.

وی خواهان مقابله با این جنگ با حفظ وحدت و مقاومت شد.

خالد البطش، یکی از رهبران این جنبش نیز خواهان «طوفان عربی برای آزادسازی قدس» شد و از علمای جهان اسلام خواست تا فتوای جهاد برای آزادی قدس و حمایت از آن را صادر کنند.

طلال ابو ظریفه، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکرات برای آزادی فلسطین نیز خواهان برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه عرب جهت اتخاذ اقدامات مناسب علیه اسرائیل شد.

انتهای پیام

کد N961681

وبگردی