آفتاب

ایران دغدغه کشورهای درحال توسعه در کارآفرینی و اشتغال زنان را عملیاتی کرد

ایران دغدغه کشورهای درحال توسعه در کارآفرینی و اشتغال زنان را عملیاتی کرد

مدیر کل روابط اموربین الملل معاونت امور زنان ریاست جمهوری گفت: آنچه را که تاکنون کشورهای در حال توسعه برای کارآفرینی و اشتغال زنان از ذهن گذرانده اند، مقامات دولتی ایران امروز آن را عملیاتی کردند .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شب گذشته دومین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار به کار خود پایان داد. لیلا فلاحتی، مدیر کل روابط اموربین الملل معاونت امور زنان ریاست جمهوری در آخرین ساعات حضور میهمانان خارجی در دومین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار گفت: دولت ایران نشان داد که حضور زنان در بازار کسب و تجارت تا چه اندازه برایشان اهمیت دارد و از اهداف بلند مدت است. اینکه افق روشنی برای بانوان ایرانی در عرصه کار وتجارت می بینند و این حرفها به ما به عنوان برگزار کنندگان نمایشگاه وهمایش بسیاردلگرمی می داد.

در این چند روز شما بیشتر با مهمانان شرکت کننده از کشورهای دیگر سروکار داشتید ، استقبال بانوان کارآفرین و مسئولان زن کشورهایی همچون نروژ ، لبنان ، افغانستان ، عراق و ...چگونه بود ؟

همانطور که می دانید مهمانان خارجی شرکت کننده در نمایشگاه تنها از کشورهای در حال توسعه نبودند بلکه کشورهای اروپایی هم در این همایش حضور داشتند و با اینکه خود در عرصه اشتغال زنان موفق بوده اند اما ازسطح بالای علمی این همایش شگفت زده بودند . خوشبختانه هم بانوان کارآفرین ایرانی از سطوح علمی بالایی برخوردار هستند و هم برگزار کنندگان نمایشگاه از طرفی نمایندگان زن کشورهای در حال توسعه مانند عراق، افغانستان، آذربایجان و .. مجدانه بحث ها، پنل ها و همایش ها را دنبال کردند و آن را الگویی برای کشور خود قرار دادند. بسیاری ازآنها بر این باوربودند که مسئولا ن دولت ایران اهل عمل هستند و دغدغه سال های سال مسئولان ما را عملیاتی کرده اند. دولت ایران نشان داد که حضور زنان در بازارکسب و تجارت تا چه اندازه برایشان اهمیت دارد واز اهداف بلند مدت است. اینکه افق روشنی برای بانوان ایرانی درعرصه کار وتجارت می بینند و این حرفها به ما به عنوان برگزار کنندگان نمایشگاه وهمایش بسیاردلگرمی می داد.

آنچه در این سه روز بیش از همه موارد بیشتر به چشم می خورد حضور مداوم مسئولان در این همایش و نمایشگاه است ، آیا در برنامه ریزی ها پیش بینی شده بود ؟

این برای مسئولان دولت یازدهم امری دورازذهن نیست ، شما می بینید که دکتر مولاوردی و خانم جلودارزاده دائم در تمامی مراحل کنار یکدیگر حضور دارند و با احترام متقابل و با تعامل کار را پیش می برند ، در این همایش هم معاونت امور زنان ریاست جمهوری و هم وزارت صنعت معدن و تجارت با تعامل و تبادل تجربه نمایشگاه را راه اندازی کردند واگر نقصی هم بود آن را در کنار هم هم پوشانی کردند . همین موضوع برای بانوان ارجمندو دانشمندی چون پروفسور شفقت فاروق و دکتر فضیله گراین از سازمان کنفرانس اسلامی تحسین برانگیز بود و بارها به من گوشزد می کردند که مسئولان شما با هم تعامل خوبی دارند .مطلبی که برای من غرور آفرین بود . در این همایش دولت زنان را حمایت کرد و به این حمایت ادامه خواهد داد چرا که هدف معاونت ریاست جمهوری در امور زنان همین است وخوشبختانه فضایی دوستانه هم بین ملت ها در این نمایشگاه به وجود آمد که ادامه خواهد داشت .

۴۷۴۷

کد N961628

وبگردی