آفتاب
مادلین آلبرایت:

بحران سوریه باعث فراموشی اوکراین نشود

بحران سوریه باعث فراموشی اوکراین نشود

وزیر خارجه اسبق آمریکا طی سخنرانی در کنفرانس موسسه صلح این کشور خواستار توجه بیشتر به موضوع اوکراین از سوی آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه اسبق آمریکا گفت واشنگتن باید در بحران سوریه با روس ها گفتگو و همکاری کند ولی این مسئله نباید باعث شود بحران اوکراین به فراموشی سپرده شود.

آلبرایت طی سخنانی در کنفرانس موسسه صلح آمریکا یادآور شد در ماجرای اوکراین، آمریکا همچنان با روسیه مشکل دارد و مسئله سوریه نباید این موضوع را تحت الشعاع قرار دهد. به گفته وی آمریکایی ها نباید فراموش کنند روسیه در اوکراین چه کارهایی کرده است.

واشنگتن بارها روسیه را به نقض قوانین بین المللی در درگیری های داخلی اوکراین متهم کرده است. به همین بهانه آمریکا و اتحادیه اروپا چندین مرحله تحریم های اقتصادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

با این حال روسیه این اتهامات را رد و تاکید کرده هیچگونه دخالتی در امور داخلی اوکراین از سوی این کشور انجام نگرفته است. روس ها می گویند در گروههای چند ملیتی تلاش می کند بحران اوکراین را به صورت مسالمت آمیز حل کند.

گفتنی است طی دو روز گذشته مقامات نظامی آمریکا و روسیه در مورد شرایط امنیتی سوریه بحث و گفتگو کرده اند. مقامات دو کشور همچنین از ملاقات احتمالی پوتین و اوباما در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خبر می دهند.

کد N961586

وبگردی