آفتاب
گزارش خبری - تحلیلی مهر؛

دوومیدانی روی خط شروع دوباره/ تزریق خون تازه به«مادر»با رئیس جوان

دوومیدانی روی خط شروع دوباره/ تزریق خون تازه به«مادر»با رئیس جوان

رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی درشرایطی کارش را آغاز کرده که از همان روز مجمع برخی مخالفت‌هایشان را آغاز کردند. این درحالی است که یک رئیس جوان از خانواده دوومیدانی انتخاب شده و نیاز به حمایت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات ریاست فدراسیون دوومیدانی در شرایطی برگزار شد که چند مدعی مطرح برای نشستن بر روی صندلی ریاست این فدراسیون با یکدیگر رقابت کردند اما برخلاف پیش بینی ها فردی رئیس این فدراسیون شد که آرایش باعث غافلگیری اهالی این رشته شد.

درحالی که برخی نامزدها سابقه ریاست این فدراسیون را در کارنامه داشتند و شانس زیادی برای خود قائل بودند، این مجید کیهانی بود که به عنوان یک عضو خانواده دوومیدانی و البته بعدا کارشناس رسانه های ورزشی گوی سبقت را از رقبایش برد و رئیس شد.

کیهانی در شرایطی به عنوان رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد که خود از قهرمانان ماده های مختلف این رشته بوده و سالها عضو تیم ملی جوانان و بزرگسالان بوده است. او چند سال اخیر نیز به عنوان کارشناس دوومیدانی با رسانه های مختلف همکاری داشت و حالا در آغاز راه سختی قرار دارد که البته منتقدانش هم در کمین نشسته اند تا در صورت نتیجه نگرفتن زیر پایش را خالی کنند.

به گفته ی روسای هیات ها کیهانی از ماه ها قبل کار تبلیغاتی خودش را در استانها آغاز کرده بود. در مجمع نیز کیهانی به صراحت از چند اسپانسری نام برد که اعلام کرده اند از دوومیدانی حمایت خواهند کرد. صراحت بیان او و تاکید بر درآمدزایی برای فدراسیونی که همواره با مشکلات مالی مواجه بوده بدون شک نقش تاثیرگذاری در رای آوردن مجید کیهانی داشت.

برخی مدعیان دوومیدانی که از انتخاب کیهانی غافلگیر شده بودند در همان مجمع مخالفت و انتقادات را شروع کردند تا نشان دهند که رئیس جدید راه سختی برای چهار سال آینده پیش رو دارد.

شاید منطقی نباشد که انتظار داشته باشیم یک شبه تمام مشکلات دوومیدانی حل شود ولی هم رسانه ها و هم اعضای مجمع به اندازه اعتماد خود از کیهانی انتظار هم دارند. همه آنها هم یک عقیده مشترک دارند" زمان همه چیز را  مشخص می کند" این را هم موافقان و هم مخالفان کیهانی می گویند.

فضایی که پس از انتخاب کیهانی بوجود آمده بود و اجازه شروع کار را هم از او گرفته است، خبرنگار مهر را برآن داشت تا در گفتگو با برخی اهالی این رشته نظر آنها را در مورد شرایط فعلی دوومیدانی و انتخاب مجید کیهانی جویا شود.

احمد گودرزی رئیس هیات دوومیدانی استان تهران، سیروس زارع رئیس هیات دوومیدانی هیات فارس، عبدالرسول یزدی زاده رئیس هیات اصفهان و شهرام شهبازی نماینده داوران به سوالات خبرنگار مهر پاسخ دادند.

پرسش اول: مجمع دوومیدانی را چطور ارزیابی می کنید؟

گودرزی: جامعه دوومیدانی خواستار حضور نسل جوان بود
من نیم قرن است که در دوومیدانی و در تمام انتخابات ها حضور داشته ام. این مجمع هم با حضور وزیر و معاون وی در شرایط آرامی برگزار شد و نمایندگان مجمع رای خود را اعلام کردند. آنها می خواستند نسل جوانی به دوومیدانی بیاید. حالا هم کیهانی انتخاب شده و همه باید به نظر مجمع احترام بگذارند.

زارع: هیات ها دنبال شرایط جدید بودند
در مرحله اول کریمی 14 رای و کیهانی 13 رای آودند ولی همه دیدند که در دور دوم این نسبت تغییر زیادی پیدا کرد و کریمی 17 رای و کیهانی 23 رای آورد.هیات ها نشان دادند که دنبال شرایط جدیدی هستند.همه هم باید به این انتخاب احترام بگذارند حتی آنها که مخالف کیهانی هستند.

یزدی زاده: کیهانی اعتماد مجمع را جلب کرد
مجمع انتخاباتی دوومیدانی خیلی خوب بود. هم به لحاظ تعداد کاندیداهای شرکت کننده و هم حضور بزرگترین مسئول ورزشی(آقای گودرزی) . کیهانی هم در آن جلسه مثل همه کاندیداها برنامه هایش را ارائه کرد و موفق شد اعتماد مجمع را جلب کند.

شهبازی: همه خواستار حضور نیروی کاربلد بودند
همه اعضای مجمع خواستار تغییر و تحول در ساختار فدراسیون بودند به خصوص ساختار اداری. همه دوست داشتند تا نیرویی کاربلد و جوان به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود که استانها را به داخل فدراسیون بیاورد. بیشتر اعضای مجمع با برنامه های کیهانی موافق بودند  بنابریان منطقی بود که او رئیس شود.

پرسش دوم؛ فکر می کنید علت اصلی انتخاب کیهانی چه بود؟

گودرزی: کیهانی با دوومیدانی ایران و جهان آشنایی دارد
به هر حال کیهانی گفت که اسپانسرهایی به ورزش دوومیدانی می آورد. کیهانی آشنا به دوومیدانی ایران و جهان است. او کارشناس این رشته است. سالها در کنار دوومیدانی بوده و از این رشته دور نیست. اصلا خودش روزی قهرمان این رشته بوده است و به نظرم می تواند به دوومیدانی ایران کمک کند. 12 سال کفاشیان رئیس بوده و 8 سال کریمی، حالا چه ایرادی دارد 4 سال هم کیهانی رئیس شود. او تلاش می‌کند اسپانسر بیاورد. این موضوع مهمی در رای آوردن وی بود و حالا باید کمک کنیم او هم وعده هایش را عملی کند.

زارع: جذف اسپانسر تاثیر زیادی داشت
مهمترین وعده کیهانی اهمیت دادن به استانها بود. یک رئیس باید بداند که نمی شود روسای هیات ها را به بازی گرفت. در تمام تصمیم گیری ها این هیات ها هستند که بیشترین نقش را دارند. کیهانی از حضور چند اسپانسر در دوومیدانی نام برد. البته یکی از آنها بانک بود. خیلی هم نمی شود به حساب و کتاب بانکها اعتماد کرد ولی او نشان داده که قدم هایی برای جذب اسپانسر برداشته است. قبل از انتخابات هم وی به استانهای مختلف کشور سفر کرده و اسپانسرهایی نیز پیدا کرده است. حالا باید منتظر ماند و دید شرایط به چه صورت می شود.

یزدی زاده: کیهانی ظرفیت جذب اسپانسر را دارد
کیهانی هم مثل سایر کاندیداها در زمینه اسپانسر و حامی مالی و حمایت بنگاه های اقتصادی قدم های بزرگتری برداشت. اینکه چقدر بتواند در این زمینه به نتیجه برسد بستگی به توانایی وی و اطرافیانش دارد. ظاهرا وی کار را در این خصوص از مدتها قبل آغاز کرده و این فعالیتها هنوز هم ادامه دارد. فکر می کنم کیهانی ظرفیت و پتانسیل لازم در این خصوص را دارد.

شهبازی: دوومیدانی به شکوفایی می رسد
شعار بزرگ کیهانی توسعه پایدار بود. این شعار خیلی بزرگ است و اگر عملی شود دوومیدانی به شکوفایی می رسد.ما در کل دوومیدانی 10-12 ستاره بیشتر نداریم. توسعه پایدار اتفاق بزرگی در این رشته است. از طرفی دیگر کیهانی از آمدن چند اسپانسر بزرگ به دوومیدانی صحبت کرد. او ارتباط‌های خوبی با آنها دارد و قول داده پای حامیان مالی را به این رشته باز کند. کیهانی هم چنین از آوردن دوومیدانی به پیست های شهرستانی حرف زد همین هم باعث شد هیات ها علاقه مند شوند به او رای بدهند. کیهانی تقریبا سه ماه بود که به استانها سرکشی می کرد و با اعضای مجمع و روسای هیات ها و داوران و مربیان جلسه داشت و این اعتماد را جلب کرد که حتما اسپانسر می آورد. باید به او زمان داد تا ببینیم چه می کند.

پرسش سوم؛ برخی می گویند کیهانی خرج زیادی برای انتخابات کرد و مبالغی را برای رای آوردن به روسای هیاتها داد، این موضوع صحت دارد؟

گودرزی: هیچ پولی هزینه انتخابات نشد
من رئیس هیات تهران هستم و بدون شک هیاتی تاثیرگذار در انتخابات بودم و اگر قرار بود چنین اتفاقی بیافتد حتما اول در مورد من رخ می داد ولی هرگز پولی در این زمینه هزینه نشده است. 9 شاگرد من هم روسای دیگر هیاتهای استانی هستند و چنین موضوعی را آنها نیز تکذیب می کنند. کیهانی پولی خرج نکرد بلکه مثل دیگران برنامه هایش را ارئه کرد و رای آورد.

زارع: مجمع به برنامه های کیهانی رای داد
خیر چنین چیزی صحت ندارد. مجمع با توجه به برنامه ها و شعارهای تبلیغاتی به کیهانی رای دادند.

یزدی زاده: هیات ها به برنامه ها رای دادند نه چیز دیگر
کیهانی جلسات زیادی با روسای هیاتها داشت ولی چنین موضوعی رخ نداده است. او از آوردن اسپانسر و حل مشکلات مالی گفت و هیاتها هم به برنامه های ارائه شده وی رای دادند و نه چیز دیگری.

شهبازی: هزینه کردن صحت ندارد
به هیچ عنوان چنین چیزی نه اتفاق افتاده و نه من چیزی در مورد آن شنیده ام. اعضا آنقدر شخصیت تصمیم گیری دارند که به برنامه ها نظر و رای بدهند.

پرسش چهارم؛ کار کیهانی در دوومیدانی که رشته ای بدون پشتوانه است خیلی سخت به نظر می رسد. شما چه آینده ای برای این رشته می بینید؟

گودرزی: به آینده دوومیدانی امیدواریم
باید همه به کیهانی کمک کنیم که موفق شود. این وظیفه ماست تا کاری کنیم حدادی های زیادی در ورزش دوومیدانی پرورش پیدا کنند و قهرمان آسیا، جهان و المپیک شوند. بیشتر مشکلات دوومیدانی بخش مالی است که کیهانی قول داده آنها را حل کند.ما هم به آینده روشن این رشته امیدواریم.

زارع: کیهانی واسوس به خرج دهد
کار کیهانی خیلی سخت است. پشتوانه تیم های ملی دوومیدانی در رده های سنی جوانان و نوجوانان و نونهالان خیلی خالی است. فدراسیون دومیدانی در سالهای گذشته گلخانه ای عمل کرده و باید کاری برای پشتوانه سازی کند. دوومیدانی رشته وسیعی است و استعدادهای خوبی دارد. ما هم باید به کیهانی کمک کنیم. البته وی نیز باید روی انتخاب نفرات و همکارانش وسواس زیادی به خرج دهد.

یزدی زاده:رئیس کار ساده ای ندارد
شرایط فدراسیون دوومیدانی سخت است. در طول سالیان طولانی اسپانسرها حمایت خاصی از این رشته نکرده اند. کار کار ساده ای نیست و با توجه به ظرفیت های این رشته در بازیهای آسیایی و المپیک و ... باید برنامه ریزی خوبی روی این رشته داشت.. رئیس این فدراسیون حتی باید پار ار فراتر از مسئولان وزارت ورزش و جوانان گذاشته و بنگاه های اقتصادی حتی با حضور مسئولان سایر وزارتخانه ها تشکیل دهد.

شهبازی: هممه باید به کیهانی کمک کنند
امیدوارم کیهانی از نیروهای جوان و کار بلد به عنوان همکاران خودش در فدراسیون استفاده کند. همه باید به او کمک کنند چرا که کمک به او کمک به دوومیدانی کشور است.

کد N961565

وبگردی