آفتاب

حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو

حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو

حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو مورد توجه استقبال کنندگان قرار گرفته است، در این نمایشگاه که از 25 شهریوردر استادیوم مرکزی باکو افتتاح شده است، رایزنی فرهنگی سفارت ایران با بیش از 100 عنوان کتاب در نخستین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ابوالفضل قارایف وزیر فرهنگ و جهانگردی آذربایجان و عدایت ولی یف معاون وی از غرفه جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند. در این بازدید، علیرضا بهبودی معاون رایزن فرهنگی سفارت ایران در باکو اطلاعاتی پیرامون کتاب‌های عرضه شده در غرفه کشورمان در این نمایشگاه ارائه کرد.

محسن پاک‌آیین سفیر ایران نیز در حاشیه بازدید از غرفه کشورمان در مصاحبه با خبرنگار شبکه تلویزیونی سی بی سی، بر نقش موثر برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در تشویق مردم به مطالعه تاکید کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش ایران برای ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان برای کتابخوانی، روی آوردن مردم به مطالعه از طریق فضای مجازی را موجب کم جمعیت شدن کتابخانه‌ها دانست.

کتاب‌های عرضه شده در غرفه جمهوری اسلامی ایران شامل موضوعات فرهنگی، ادبی، گردشگری و جهانگردی، تاریخی، مذهبی، فلسفه و عرفان اسلامی و هنر از قبیل دانشنامه جهان اسلام، تاریخ ادبیات ایران، هفت رخ فرخ، گردشگری و طبیعت ایران، آثاری از برگزیده استاد فرشچیان، قرآن و نهج‌البلاغه به فارسی و آذری و شاهنامه فردوسی به فارسی و آذری و... است.

در غرفه کشورمان پخش ترجمه هفت رخ فرخ و دیگر نرم‌افزارهای گردشگری و توریستی ایران اسلامی از طریق یک دستگاه رایانه، جذابیت با شکوهی به این غرفه بخشیده است.

بیش از 30 کشور در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N961357

وبگردی