آفتاب

روسیه به دنبال بررسی حملات شیمیایی تروریست‌ها در عراق

روسیه به دنبال بررسی حملات شیمیایی تروریست‌ها در عراق

یکی از مقامات وزارت خارجه روسیه گفت: شورای امنیت سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی بیش از این نمی‌توانند نسبت به مساله استفاده تروریست‌های فرامرزی عراقی از تسلیحات شیمیایی بی‌اعتنا باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس دپارتمان کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو قطعنامه‌ای را آماده کرده که براساس آن شورای امنیت سازمان ملل باید فعالیت خود را در بررسی حملات شیمیایی در عراق توسط تروریست‌های برون مرزی توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی گسترش دهد.

میخائیل اولیانف، رئیس دپارتمان کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه ادامه داد: کاملا مشخص است که شورای امنیت سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی دیگر نمی‌توانند چشمان خود را بر روی مساله استفاده تروریست‌های برون مرزی از تسلیحات شیمیایی از عراق ببندند. ما پروژه‌ای را آغاز کرده‌ایم که براساس آن شورای امنیت سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی باید درباره این مساله و استفاده احتمالی از تسلیحات شیمیایی توسط تروریست‌ها در عراق و سوریه همکاری و تحقیق انجام دهند.

این مقام مسئول وزارت امور خارجه روسیه گفت: استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط گروه‌های افراطی کاملا نظام‌مند و در مقیاس گسترده صورت می‌گیرد.

روز پنج شنبه ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل که ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را در سپتامبر سال جاری میلادی برعهده دارد نامه‌ای را از جانب شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی گسترده درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه امضا کرد.

گزارش‌های زیادی درباره استفاده از این تسلیحات توسط داعش و سایر گروه‌های شبه نظامی در عراق اخیرا منتشر شده است.

در اوت سال جاری میلادی نیز یک بررسی میدانی توسط ارتش آمریکا بر روی بقایای خمپاره‌هایی که علیه نیروهای شبه نظامی کرد در شمال عراق شلیک شده بود صورت گرفت که ردی از گاز خردل در آن یافت شد.

انتهای پیام

کد N961339

وبگردی