آفتاب

نمایشگاه اختراعات هوشبان در شیراز برگزار شد

نمایشگاه اختراعات هوشبان در شیراز برگزار شد

نمایشگاه اختراعات هوشبان، ویژه دستاوردهای علمی پژوهشی جوانان و دانشجویان استان فارس در شیراز با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، دبیر نمایشگاه اختراعات هوشبان، در آیین اختتامیه این نمایشگاه که در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: این نمایشگاه برای دومین سال پیاپی همراه با نمایش اختراعات در شهر شیراز برگزار شد.

مصطفی خواست‌خدایی اردکانی گفت: علاوه بر اینکه همگانی کردن علوم در اولویت فعالیت‌های ما قرار دارد، اهداف دیگر برگزاری این نمایشگاه تابستانه معرفی رشته‌های علمی جدید و نمایش دستاوردهای دانشجویی و پتانسیل بالای داخل استان فارس است و معتقدیم فعالیت‌های فناورانه و پژوهشی مقدمه تولید علم است.

خواست‌خدایی اردکانی از ارائه هشت طرح در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: حدود 80 میلیون تومان برای ساخت طرح‌ها هزینه شده و ربات‌های امدادگر، ربات‌های آتش‌نشان، ربات انسان ‌نمای واقعی، ربات گلایدر و پرنده، ارائه المان شهری در زمینه آب برای تشویق و ترغیب مردم به صرفه ‌جویی در میزان مصرف آب و ارائه بیش از صد عنوان کتاب‌ تألیف شده در رشته‌های علمی نوین از جمله طرح‌ های ارائه شده در نمایشگاه امسال بوده است.

انتهای پیام

کد N961307

وبگردی