آفتاب

مراسم چهارمین سالگرد اشغال وال استریت در منهتن آمریکا برگزار شد

مراسم چهارمین سالگرد اشغال وال استریت در منهتن آمریکا برگزار شد

سازمان دهندگان جنبش اعتراضی وال استریت در منهتن، نیویورک تجمع و چهارمین سالگرد این جنبش را گرامی داشتند.

سازمان دهندگان جنبش اعتراضی وال استریت در منهتن، نیویورک تجمع و چهارمین سالگرد این جنبش را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، چهار سال قبل معترضان پارک زاکوتی در نیویورک را به اشغال خود درآورده تا علیه اوضاع بد و نابسامان اقتصادی آمریکا دست به اعتراض بزنند.

این اعتراضات از 17 سپتامبر 2011 در وال استریت نیویورک، مقر بورس آمریکا آغاز شد و تا 24 مارس سال بعد یعنی 2012 ادامه یافت.

براساس گزارش‌های موجود، هزینه کلی سرکوب این جنبش توسط پلیس آمریکا بالغ بر 5 / 1 میلیون دلار برآورد شده است.

همچنین پلیس نیویورک برای متفرق کردن معترضان از روش‌های خشن چون استفاده از اسپری فلفل و باتوم استفاده کرد.

یکی از معترضان پارک زاکوتی در مراسم چهارمین سالگرد جنبش وال استریت در این باره گفت:‌ اشغال وال استریت در عمل برخی از محدودیت‌ها را به دنبال داشت اما باعث شد تا روح همبستگی در مردم آمریکا بیدار شود. مردم علیه نابرابری اقتصادی در کشور به پا خاستند.

یکی از فعالان جنبش اشغال وال استریت در مراسم چهارمین سال این جنبش گفت: این جنبش هنوز هم باعث جذب مردمی می‌شود که به واسطه نابرابری‌های اقتصادی سیستماتیک آمریکا بیدار نشده‌اند. ما به دنبال جلب نظر همه اقشار مردم آمریکا هستیم.

براساس گزارش روزنامه نیویورک دیلی، از 2644 فردی که در جریان اشغال وال استریت در 2011 دستگیر شدند،‌ 409 تن گناهکار شناخته یا محکوم شدند.

جنبش وال استریت 15 نوامبر 2011 و با یورش پلیس به پارک زاکوتی و اعلام منطقه ممنوعه به صورت خشونت بار پایان یافت و ده‌ها معترض در این حمله زخمی و تعداد زیادی هم دستگیر شدند.

معترضان اشغال وال استریت برای بزرگداشت چهارمین سال این جنبش همچنین علیه بی خانمانی و افزایش بی‌خانمانها در آمریکا نیز اعتراض کردند.

انتهای پیام

کد N961025

وبگردی