آفتاب
یک عضو کمیسیون برجام:

بررسی "برجام" تا نیمه مهرماه ادامه دارد

بررسی "برجام" تا نیمه مهرماه ادامه دارد

یک عضو کمیسیون برجام با بیان این‌که «بررسی برجام در کمیسیون با همه جزئیات دنبال می‌شود» گفت: این بررسی‌ها به پایان نرسیده و احتمالا تا نیمه مهرماه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به این‌که «تلاش شده از همه افرادی که در دوره‌های مختلف به نوعی درگیر مذاکرات بودند در کمیسیون دعوت شود» اظهار کرد: در این نشست‌ها سوالات و ابهامات بررسی شده و تا جایی که ممکن است به جزئیات نیز رسیدگی شده‌ است.

به گفته عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، بررسی برجام تا حدود نیمه اول مهر ماه ادامه دارد.

احمدی عنوان کرد: روز شنبه (28 شهریور) میزبان تیمی حقوقی برای بررسی جزئیات حقوق داخلی و بین‌الملل برجام هستیم.

وی یادآور شد: بعد از اینکه از همه مهمانان و کارشناسان در کمیسیون برجام دعوت شد، خود اعضای کمیسیون به یک جمع‌بندی می‌رسند و در نهایت جمع‌بندی را در اختیار مجلس قرار می‌دهند.

نماینده کنگاور، صحنه و هرسین با اشاره به این‌که «کمیسیون برجام قصد ندارد چیزی از برجام کم یا به آن اضافه کند» خاطرنشان کرد: برجام قرارداد دوطرفه بین ایران و 1+5 است که باید آن را بپذیریم و یا رد کنیم.

این عضو کمیسیون برجام نظارت بر تعهدی که برای کشور ایجاد می‌شود را وظیفه مجلس خواند و تصریح کرد: مجلس وظیفه دارد تعهداتی که در قالب تفاهم‌نامه‌ها برای ایران در قبال سایر کشورها ایجاد می‌شود را بررسی و در خصوص آن اظهار نظر کند.

احمدی هدف اصلی تشکیل کمیسیون برجام را شناسایی نقاط ضعف و قوت برجام دانست و عنوان کرد: باید چنانچه در برجام راهی برای نفوذ دشمن وجود دارد آن را شناسایی کنیم و برای جلوگیری از آسیب‌های آن تمهیداتی بیندیشیم.

وی گفت: نقاط ضعفی که ممکن است در برجام وجود داشته باشد باید شناسایی و به دولت معرفی شود تا دولت هم برای آن فکری بکند.

به گفته این نماینده مجلس، هدف نهایی کمیسیون برجام تامین حداکثری منافع کشور است، بدون اینکه چالشی برای دولت ایجاد شود.

احمدی افزود: البته مجلس به هیچ وجه از اشکالات و ایرادات احتمالی هم نمی‌گذرد.

وی در پاسخ به این پرسش که تا این قسمت از بررسی‌ها برجام تامین کننده منافع کشور بوده یا نه؟ اظهار کرد: قرار است اعضای کمیسیون تا پایان بررسی در این خصوص اظهار نظر نکنند.

انتهای پیام

کد N960813

وبگردی