آفتاب

ششمین اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر آغاز شد

ششمین اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر آغاز شد

ششمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر روز پنجشنبه با حضور علما، شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی و میهمانانی از کشورهای خارجی در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، ششمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر به مدت یک روز و در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد.

در این اجلاس شخصیت هایی از بیوت مراجع عظام تقلید، جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه، شورای عالی حوزه و دیگر مراکز حوزوی حضور دارند.

در نوبت صبح این اجلاس علما، شخصیت‌های برجسته حوزه و دانشگاه و همچنین آیت الله نظری خادم الشریعه، مؤسس و بنیانگذار دهه غدیر سخنرانی خواهند کرد.

براساس این گزارش، در نوبت عصر این اجلاس میهمانان داخلی و خارجی و همچنین پژوهشگران حوزه و دانشگاه پیرامون موضوع غدیر و دهه غدیر به ارائه مقاله و سخنرانی می‌پردازند.

حجت الاسلام محمود نظری، رییس ستاد دهه غدیر کشور در مراسم آغاز به کار این اجلاس با اشاره به ارائه فراخوان عمومی ششمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر از ماه ها قبل در داخل و خارج از کشور، گفت: خوشبختانه صاحب نظران، علما، طلاب و دانشگاهیان استقبال بسیار خوبی از این فراخوان مقاله داشتند.

وی با بیان اینکه امروز دنیای ما دچار همان فتنه و آسیب است، افزود: در روز غدیر به امر خدا، پیغام خدا توسط پیامبر(ص) ابلاغ و امام علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر(ص) معرفی شد، غدیر در ایجاد تعادل جهان نقش اثر گذار دارد و در فرهنگ غدیر استدلال و استنباط کامل درباره نحوه مناسب زندگی بشر بر روی زمین وجود دارد.

وی با اظهار این که تفکر فرهنگ غدیر باید در جامعه نهادینه شود، بیان کرد: اگر فرهنگ غدیر در جامعه نهادینه می‌شد بسیاری از مشکلات که در حال حاضر شاهد هستیم وجود نداشت.

حجت الاسلام نظری با اشاره به سابقه مردم مازندران در پذیرش اسلام که می تواند پشتوانه‌ای برای کشور، خاورمیانه و جهان باشد، تصریح کرد: ابتکار دهه غدیر از سوی آیت الله نظری خادم‌الشریعه در مازندران، کشور و در حال حاضر در سطح جهان نیز مطرح است.

انتهای پیام

کد N960632

وبگردی