آفتاب

چین با آمریکا در زمینه امنیت سایبری همکاری می‌کند

چین با آمریکا در زمینه امنیت سایبری همکاری می‌کند

یک مقام ارشد چین اعلام کرد که پکن مخالف حملات سایبری است و قصد دارد درباره فضای سایبری با ایالات متحده همکاری کند اما از منافع خود نیز دفاع می‌کند. این اظهارات پس از آن مطرح شد که باراک اوباما نسبت به پیامدهای هک کردن و واکنش شدید به پکن هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری حریت، در جریان سفر شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به واشنگتن در روزهای آتی، تنش‌ها بر سر امنیت سایبری از محورهای مذاکرات خواهد بود. این اولین سفر رسمی رهبر چین به واشنگتن محسوب می‌شود.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گفت که واشنگتن به چین نسبت به جاسوسی صنعتی در فضای سایبری هشدار داده و گفته است که این "اقدامی خصمانه" محسوب می‌شود و خواستار ایجاد چارچوبی بین‌المللی برای پیشگیری از "جنگ‌افزار شدن" اینترنت شد.

ژنگ زگوآنگ، معاون وزیر امور خارجه چین امروز (پنجشنبه) گفت: پکن و واشنگتن چالش‌های مشترکی در فضای سایبری دارند و همین امر موجب می‌شود تا همکاری دو طرف برای افزایش اعتماد دوجانبه و همکاری در عرصه امنیت سایبری بیشتر شود.

وی در جمع خبرنگاران گفت: در همین حال دولت چین قاطعانه از منافع خود در فضای سایبری دفاع می‌کند و قاطعانه با هرگونه اظهارات و یا اقداماتی که به منافع چین لطمه بزند، مخالفت می‌کند. ما می‌توانیم و باید همکاری کنیم؛ خصوصا در زمینه استاندارهای بین‌المللی اینترنت.

مقام‌های آمریکایی هفته گذشته اعلام کردند، واشنگتن علیه افراد و شرکت‌های چینی و روسی که در حمله سایبری به اهداف تجاری در آمریکا دست داشتند، تحریم‌هایی اعمال می‌کند.

انتهای پیام

کد N960597

وبگردی