آفتاب

نامه دولت مستعفی یمن به بان کی مون

نامه دولت مستعفی یمن به بان کی مون

سفیر یمن در سازمان ملل اعلام کرد که دولت مستعفی این کشور با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل خواستار ارائه نقشه راهی برای اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت از سوی گروه انصارالله یمن شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الشرق الأوسط، خالد الیمانی، سفیر یمن در سازمان ملل اظهار داشت که دولت این کشور نامه‌ای را به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ارائه کرده است که در آن دیدگاه دولت یمن را در خصوص مذاکراتی که تحت نظارت سازمان ملل انجام می‌شود، توضیح می‌دهد.

دولت مستعفی یمن در این نامه خواستار اعلام علنی و واضح حوثی‌ها نسبت به پایبندی به اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت شده‌ است.

سفیر یمن اظهار داشت: ما به طور واضح خواهان این هستیم که تا قبل از سخن در خصوص زمان و مکان مذاکرات صلح، اعلام رسمی حوثی‌ها را در خصوص پایبندی‌شان به اجرای قطعنامه 2216 شاهد باشیم.

وی مدعی شد که دولت یمن تلاش‌های انجام شده برای برگزاری مذاکرات صلح را رد نکرده و مانع انجام آن نخواهد شد.

الیمانی گفت: ما تنها خواهان این هستیم که اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن نقشه راهی را برای ما بیاورد که نشان دهد حوثی‌ها به قطعنامه 2216 پایبند بوده و از شهرها عقب‌نشینی خواهند کرد و سلاح خود را تقدیم کرده و ساز و کارهای روشنی را برای اجرای این قطعنامه ارائه دهد.

وی جامعه جهانی و گروه انصار الله را به کوتاهی در اجرای قطعنامه شورای امنیت متهم کرد و این اقدام را موجب بی‌ثباتی منطقه و تهدید آینده یمن دانست.

یمانی همچنین گفت: اگر حوثی‌ها آمادگی خود را برای پایبندی به این قطعنامه به صورت علنی اعلام کنند ما نیز آماده مذاکره خواهیم بود.

انتهای پیام

کد N960564

وبگردی