آفتاب

الجزایر در مرزهای خود با تونس دیوار کشیده است

الجزایر در مرزهای خود با تونس دیوار کشیده است

الجزایر عملیات گسترده‌ای را برای مراقبت از مرزهای شرقی و جنوبی خود در برابر تروریست‌ها و ممانعت از ورود آنها به تونس و لیبی آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الجزایری الشروق، این کشور عملیات گسترده‌ای را برای حفظ امنیت مرزهای شرقی خود با تونس آغاز کرده است و در این راستا دیواری را در طول مرزهای مشترک با تونس احداث کرده است.

منابع آگاه اظهار داشتند که این دیوار مانع از ورود خودروهای وابسته به تروریست‌ها و قاچاقچیان می‌شود. همچنان که برج‌های مراقبتی نیز بر دیوار بنا شده است که به وسیله آن می‌توان هرگونه تلاش برای نفوذ به خاک الجزایر را شناسایی کرد.

این کشور در راستای برقراری امنیت در مرزهای شرقی و جنوبی خود با تونس و لیبی اقدامات امنیتی گسترده‌ای را انجام می‌دهد به طوری که شمار بسیاری از نیروهای امنیتی و ارتش برای مراقبت و حفاظت از مرزها و ممانعت از ورود تروریست‌ها در آنجا مستقر شده‌اند.

گشتی‌های نظامی و امنیتی الجزایر نیز در طول شبانه روز کنترل مرزها را بر عهده داشته و تمامی تدابیر لازم برای حمایت از خاک این کشور از عملیات تروریستی و قاچاق میان الجزایر،‌ تونس و لیبی را به کار گرفته‌اند.

تونس و الجزایر در راستای مبارزه با تروریسم هماهنگی‌های لازم را در سطح مرزهای مشترک انجام داده‌اند.

پیشتر ارتش الجزایر 25 هزار سرباز را در مرزهای شرقی خود با تونس مستقر کرده بود که این اقدام پس از وقوع عملیات تروریستی در شهر سوسه در تونس صورت گرفت.

انتهای پیام

کد N960463

وبگردی