آفتاب
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران خبر داد

ارائه برنامه استراتژیک دانشگاه علمی کاربردی همزمان باسفر هیات دولت به مازندران

ارائه برنامه استراتژیک دانشگاه علمی کاربردی همزمان باسفر هیات دولت به مازندران

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران گفت: در سفر هیات دولت به مازندران، برنامه استراتژیک دانشگاه علمی کاربردی مازندران ارائه می‌شود.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، حسنعلی آقاجانی در نشست روسا و کارشناسان مراکز آموزش علمی کاربردی مازندران در مرکز علمی کاربردی آتش‌نشانی شهرداری آمل، بر ایجاد فن بازار در دانشگاه جامع تاکید و اظهار کرد: حدود 240 محصول در بخش کشاورزی و فرهنگ و هنر دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران تولید شده است که ارائه آنها فقط در جشنواره‌ها و بازارچه‌ها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون مستندسازی خوبی از تولید محصولات و فنون مراکز علمی کابردی در استان انجام نشده است، گفت: ایجاد فن بازار نقش مهمی در جذب سرمایه‌گذار خواهد داشت و کارآفرینی را در استان تسهیل می‌کند.

این مسئول به فعالیت شورای استراتژیک در دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران اشاره کرد و افزود: در دیداری که مدیران دانشگاه‌های استان در سفر ریاست‌جمهوری به مازندران خواهد داشت نتیجه سیستم ارزیابی مراکز به همراه برنامه استراتژیک دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ارائه خواهد شد.

آقاجانی به موضوع ارزیابی مراکز علمی کاربردی که موضوع مورد بحث این نشست بود اشاره کرد و گفت: 245 شاخص برای ارزیابی مراکز در نظر گرفته شده است تا در سال‌های آینده به سطح مدیریت مطلوبی در مراکز علمی و کاربردی استان برسیم.

به گزارش ایسنا، سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی ساخا نیز در این نشست به سابقه 10 ساله این مرکز در آموزش‌های آکادمیک و تخصصی اشاره و اظهار کرد: مسئولان واحد استانی می‌توانند از پتانسیل مرکز ساخا با موافقت رشته‌های جدید و مرتبط استفاده کنند.

آصف بهاری با بیان اینکه این مرکز از بدو تاسیس درآمدزایی را اولویت خود ندانسته است، افزود: فارغ‌التحصیلان رشته‌های تخصصی مورد نیاز شهرداری‌ها به ویژه رشته آتش‌نشانی هم اکنون در کل کشور سهم عمده‌ای در ارتقای سطح خدمات دارند.

وی با انتقاد از شیوه سیاست کارآفرینی در دانشگاه جامع تصریح کرد: کارآفرینی در رشته‌های مختلف سبک و سیاق خاص خود را دارد ولی در حال حاضر شاهد مباحث تولید محصول در سیاست کارآفرینی دانشگاه جامع هستیم.

بهاری با اشاره به اینکه کارآفرینی برای رشته‌های زیر گروه اجتماعی، فرهنگی، فنی و صنعتی باید به صورت جداگانه بررسی شود، افزود: در کنار این تمهیدات باید سطح توقعات خود را با سطح کیفی دانش‌پذیری و دانش‌پژوهی دانشجویان مراکز متناسب کنیم تا به نتیجه‌های کاربردی خود در بازار کار و اجتماع برسیم.

وی حمایت مدیران شهری و شورای اسلامی شهر آمل از مرکز ساخا را به عنوان نقطه قوت این مرکز عنوان کرد و افزود: این مرکز آماده تدوین رشته‌های جدید در حوزه تخصصی شهرداری است که به نتیجه رسیدن آن همکاری مسئولان استانی و کشوری را می‌طلبد.

انتهای پیام

کد N960394

وبگردی