آفتاب

پوروشنکو: انتخابات جدایی‌طلبان تهدیدی علیه صلح است

پوروشنکو: انتخابات جدایی‌طلبان تهدیدی علیه صلح است

رئیس‌جمهوری اوکراین در پی تصمیم شبه‌نظامیان جدایی‌طلب برای تعیین زمان انتخاباتی که از نظر کی‌یف "غیر قانونی" است، تحریم‌ها علیه 400 فرد و 90 نهاد حقوقی را تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس توافقنامه صلح مینسک که فوریه امسال به امضا رسید، انتخابات محلی در مناطق جدایی‌طلبان تنها با هماهنگی دولت کی‌یف انجام خواهد شد اما کی‌یف می‌گوید که به دلایل امنیتی و نگرانی‌ها درباره روند نظارت بر انتخابات امکان برگزاری آن وجود ندارد.

جدایی‌طلبان روس‌گرا که جمهوری‌ خودخوانده خود را شکل داده‌اند، تاریخ برگزاری انتخابات را تعیین کرده‌اند؛ انتخاباتی که قطعا از سوی کی‌یف به رسمیت شناخته نمی‌شود.

الکساندر زاخارچنکو، رهبر شورشیان جدایی‌طلب حکم برگزاری انتخابات در هجدهم اکتبر را امضا کرده است. مقام‌های اوکراین در تاریخ 25 اکتبر در بیشتر مناطق انتخابات محلی برگزار می‌کند اما در برخی مناطق هم‌مرز با مناطق جدایی‌طلبان و یا مناطق تحت کنترل آنها انتخابات انجام نمی‌شود.

رئیس‌جمهوری اوکراین حکمی را به امضا رساند که طبق آن تدابیر سختگیرانه علیه مقام‌ها و نهادهای روسی و سایر کشورهای مرتبط به الحاق شبه‌جزیره کریمه و تخاصمات در دونباس ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

کد N960372

وبگردی