آفتاب

توصیفات فلاحیان از آیت الله خزعلی

توصیفات فلاحیان از آیت الله خزعلی

یک عضو مجلس خبرگان در توصیف شخصیت استاد خود مرحوم آیت الله خزعلی وی را فردی معتقد و انقلابی توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین علی فلاحیان بعد از حضور در منزل آیت‌الله خزعلی در جمع خبرنگاران حاضر شد و در توصیف شخصیت آیت الله خزعلی این‌طور گفت که من از شاگردان آیت الله خزعلی در قم بودم. ایشان استادی دقیق بوده و مهم‌ترین مساله وی همواره توجه به خدا بود.

وی ادامه داد:‌ آیت الله خزعلی چهره‌ای‌ درخشان نورانی داشتند. ایشان مقید به حفظ قرآن بودند تا جایی که حتی گاهی اوقات به حفظ متون عربی قرآن نیز تاکید داشتند.

فلاحیان در ادامه توصیفات خود از مرحوم آیت الله خزعلی خاطرنشان کرد: آیت الله خزعلی پیش از انقلاب در آبادان سخنرانی‌های کوبنده‌ای داشتند و در شرایطی که بردن نام امام خمینی بسیار خطرناک بود ایشان بدون توجه به این خطرات سخنرانی‌های قراء خود را ادامه می‌دادند.

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: آیت الله خزعلی در مسجد معصومیه قم همان مسجدی که آیت‌الله بهجت در آن نماز را اقامه می‌کردند عصرها کلاس تفسیر قرآن داشتند و به واسطه ویژگی‌های کلاس‌های ایشان بود که همه فضلا در آن جمع می‌شدند و پس از اتمام کلاس راهپیمایی‌های گسترده‌ای را علیه رژیم شاه آغاز می‌کردند.

وی با اشاره به اعتبار بالای آیت الله خزعلی از نظر علمی گفت: وی تمام عمر سعی کرد در خدمت امام، رهبری و ملت باشد و از نکات برجسته ایشان این بود که در مسایل اصلی هیچ شوخی‌ای نداشتند. همچنین زمانی که در شورای نگهبان و مجلس خبرگان بودند نیز قاطعانه با کسانی که انحراف داشتند برخورد کرده و در مقابلشان ایستادگی کرده و می‌گفتند نباید در برابر این افراد کوتاه بیاییم.

انتهای پیام

کد N959835

وبگردی