آفتاب

مقامات آمریکا یک پسر 15 ساله را با اتهام توطئه قتل پاپ بازداشت کردند

مقامات آمریکا یک پسر 15 ساله را با اتهام توطئه قتل پاپ بازداشت کردند

مقامات آمریکا از بازداشت یک پسر 15 ساله در ماه گذشته میلادی خبر دادند که ظاهرا قصد داشته با الهام از داعش به یک "مقام عالی رتبه خارجی" حمله کند که به گفته رسانه‌های آمریکایی هدف این حمله رهبر کاتولیک‌های جهان بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، قرار است پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان 22 تا 27 سپتامبر جاری (31 شهریور تا پنج مهر) برای نخستین بار به آمریکا سفر کند که در این سفر پس از توقف در واشنگتن و نیویورک، یک مراسم عشای ربانی در فضای باز در فیلادلفیا برگزار می‌کند.

وزارت امنیت کشور آمریکا و اداره تحقیقات فدرال (اف. بی. آی) 14 اوت در بیانیه رسمی اطلاعاتی مشترک از بازداشت یک پسر 15 ساله ناشناس خبر دادند اما در این بیانیه به این مساله که پاپ فرانسیس هدف این حمله بوده اشاره‌ای نکردند.

در این بیانیه آمده است: این نوجوان از داعش الهام گرفته و قصد داشت یک حمله داخلی جامع صورت دهد که شامل چندین مهاجم، سلاح‌های گرم و چندین مواد منفجره می‌شد و در آن یک مقام عالی رتبه خارجی را در یک رویداد بزرگ هدف می‌گرفت. این نوجوان دستور عمل‌های استفاده از مواد منفجره را در اختیار داشت و آن ها را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده بود.

در همین حال شبکه ای بی سی نیوز به نقل از منابع ناشناس گفت: منظور از "مقام عالی رتبه خارجی" پاپ فرانسیس است و این پسر در نزدیکی فیلادلفیا بازداشت شد.

سفر پاپ چالش‌های امنیتی بزرگی را برای مقامات آمریکایی که موظف به حفاظت از یک رهبر مذهبی هستند، به وجود آورده است.

مایکل مک کال، رئیس کمیته امنیت کشور در مجلس نمایندگان گفت: مقامات آمریکایی یک تهدید علیه پاپ را از بین بردند.

بیانیه مشترک اف.بی.آی با وزارت امنیت کشور آمریکا به مساله این پسر 15 ساله به عنوان نمونه‌ای از این که چطور جوانان در برابر پیام‌های داعش آسیب پذیر هستند، اشاره کرد.

اما شبکه‌ ای بی سی نیوز گفت، منابعش گفته‌اند که این پسر تهدید قریب الوقوعی نیست و نقشه‌هایش آرمانی بوده و تردیدهایی نسبت به سلامت ذهنی وی وجود دارد.

با این حال دولت واشنگتن گفت: این پسر به تلاش برای فراهم کردن تجهیزاتی برای گروه تروریست داعش متهم شده است.

انتهای پیام

کد N959620

وبگردی