آفتاب

طالبان افغانستان: اختلافات بر سر رهبری جنبش حل شد

طالبان افغانستان: اختلافات بر سر رهبری جنبش حل شد

پس از بیعت خانواده و بستگان رهبر سابق طالبان افغانستان با جانشین وی، طالبان اعلام کرد، اختلافی که این جنبش را تضعیف می‌کرد، حل شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری روتیرز، امکان تماس مستقیم با این اقوام وجود نداشت اما یکی از مقامات نزدیک به پسر ملا عمر، رهبر سابق طالبان تاکید کرد، پس از آنکه ملا منصور، رهبر جدید طالبان فهرستی از هشت شرط خانواده و بستگان ملا عمر را پذیرفت، در مراسمی محرمانه این توافق را جشن گرفتند.

وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: ملا منصور تمام شرایط و خواسته‌ها را پذیرفت.

این شروط شامل تغییر ساختار شورای رهبری و حکومت با توافق عمومی است. سخنگوی رسمی طالبان تایید کرد که این تغییرات اعمال خواهند شد.

وی گفت: ملا منصور و همکارانش به خانواده و بستگان ملا عمر تعهد داده‌اند که تنها شورای رهبری قدرت تصمیم‌گیری دارد نه افراد به تنهایی.

طالبان در ژوئیه سال جاری میلادی دو سال پس از فوت ملاعمر، درگذشت وی را اعلام کرده، روند صلح نوپا با کابل را خدشه دار و گمانه زنی‌ها مبنی بر ایجاد تفرقه در داخل این گروه شبه نظامی را تشدید کرد.

طالبان گفت، مخفی نگاه داشتن خبر مرگ ملاعمر برای حفظ اتحاد طالبان در زمانی که نیروهای ناتو برای خروج از افغانستان در سال 2014 میلادی آماده می‌شدند و انتصاب سریع ملامنصور، معاون وی به عنوان جانشینش امری ضروری بود.

طالبان در بیانیه‌ای گفت: ما قصد داریم از این جنبش محافظت کرده و یکپارچگی آن را حفظ کنیم.

در این بیانیه همچنین آمده است: ملا عبدالمنان، برادر کوچکتر ملاعمر و ملامحمد یعقوب، پسر بنیانگذار طالبان تمایل خود برای حمایت از ملا منصور را اعلام کرده‌اند. آن‌ها گفتند، امارت اسلامی خانه جمعی‌شان است و همه آن‌ها تمایل دارند با یکدیگر همکاری کنند.

انتهای پیام

کد N959596

وبگردی