آفتاب
/خاورمیانه پس از توافق و راهبردهای ایران/

یک پژوهشگر مسائل خاورمیانه : کشورهای منطقه از قدرت گرفتن ایران پس از برجام واهمه دارند

یک پژوهشگر مسائل خاورمیانه : کشورهای منطقه از قدرت گرفتن ایران پس از برجام واهمه دارند

یک پژوهشگر مسائل خاورمیانه گفت: پس از برجام رقبای جمهوری اسلامی ایران دیگر از طریق مسائل هسته‌ای ما را تحت فشار نمی‌گذارند بلکه قطعا به سراغ مسائل حقوق بشری خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین امیر عباس عبدالهی با حضور در نشست خاورمیانه پس از توافق و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران به بررسی وضعیت ایران با برداشته شدن تحریم‌ها پس از توافق پرداخت.

وی گفت: رقبای منطقه در گذشته حرکات ایران را به راحتی پیش بینی می‌کردند ولی بعد از برجام توان ایران غیر قابل پیش بینی خواهد بود.

عبداللهی برخی از تحولات صورت گرفته در منطقه را به دلیل نزدیک شدن به موعد برجام دانست و خاطرنشان کرد:‌ از نظر ما حمله ترکیه به کردها بلافاصله پس از توافق ، سرکوب اخوان با چراغ سبز عربستان و قطر و اعلام کویت مبنی بر این که ایران خطری برای منطقه است همگی دلایل واهمه آنها از قدرت گرفتن ایران پس از برجام است.

وی ادامه داد: قطعا عربستان پس از برجام تلاش می کند تا همراهان خود را علیه محور مقاومت متحد کند و ایران را به حاشیه براند در هر صورت جنگ بعدی آنها جنگ بر سر مسائل هسته‌ای نخواهد بود بلکه با مسائل حقوق بشری به مقابله با ما خواهند آمد.

این استاد دانشگاه گفت: ایران باید در جهت تعادل سازی و ایفای نقش سازنده در منطقه و جهان پیش برود و یکی از راه حل‌های دستیابی به آرامش در منطقه احیای روابط مجدد با افغانستان و پاکستان، حضور در بازار کشورهای آسیای میانه و ورود به راه ابریشم است علاوه بر این پس از برجام ایران باید جنبش غیر متعهدها را فعال سازد.

انتهای پیام

کد N959584

وبگردی