آفتاب

مسئله سوریه و بحران مهاجرت محور مذاکرات آتی کری با وزرای خارجه انگلیس و امارات

مسئله سوریه و بحران مهاجرت محور مذاکرات آتی کری با وزرای خارجه انگلیس و امارات

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر آتی‌اش به لندن با همتاهای انگلیسی و اماراتی خود درباره بحران کنونی مهاجرت در اروپا و درگیری‌ها در سوریه مذاکره خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "جان کربی"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: جان کری،‌ وزیر امور خارجه آمریکا از 18 تا 20 سپتامبر (27 تا 29 شهریور) سال جاری میلادی به لندن می‌رود تا با فیلیپ هاموند، همتای انگلیسی خود درباره مسائل دو جانبه وجهانی از جمله بحران کنونی در سوریه و وضعیت آوارگان مذاکره کند.

وی افزود: کری در سفرش به لندن با عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات نیز دیدار و درباره مسائل مختلف جهانی و دو جانبه مذاکره می‌کند.

همزمان با اینکه صدها هزار پناهجو از کشورهای جنگ زده به ویژه کشورهای خاورمیانه از جمله سوریه به دنبال مکانی امن در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند، اروپا گرفتار بحران وسیع آوارگان شده است.

ناآرامی‌های کنونی در سوریه حدود 11 میلیون تن را مجبور به فرار از خانه‌هایشان کرده است. میلیون‌ها سوری در حال حاضر در لبنان و ترکیه زندگی می‌کنند. در حالی که بسیاری از آن‌ها در تلاشند تا خود را به اروپا برسانند.

انتهای پیام

کد N959298

وبگردی