آفتاب

بیشترین تصرفات اراضی ملی در شهرستان‌های زنجان و طارم رخ می‌دهد

بیشترین تصرفات اراضی ملی در شهرستان‌های زنجان و طارم رخ می‌دهد

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری زنجان با اشاره به اینکه بیشترین تصرفات اراضی ملی در سطح استان، در شهرستان‌های زنجان و طارم رخ می‌دهد، گفت: اراضی ملی جزو انفال بوده و همه باید خود را در قبال آن مسئول بدانند.

سرهنگ ایرج خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهارکرد: متاسفانه از گذشته‌ای دور تاکنون عده‌ای با این تفکر که در هر زمین بدون استفاده‌ای می‌توان کار کرد و فعالیت داشت، به اراضی ملی تجاوز کرده و انفال را که جزو اموال عمومی به‌شمار می‌آید را تصرف کرده‌اند.

وی تصریح‌کرد: در این شرایط سازمان منابع‌طبیعی به‌عنوان متولی امر وارد عمل شده و مانع از تصرفات در اراضی ملی می‌شود که نمونه آن را می‌توان در قلع و قمع کردن سازه‌هایی دانست که در این‌گونه مناطق ساخته شده‌اند و این‌گونه اقدامات نشان از جدیت مسئولان در برخورد با چنین اقدامات خلاف قانون است که نمونه بارز آن تخریب باغ‌شهری بود که به‌صورت غیرمجاز در اراضی ملی استان احداث شده بود.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین متصرفان اراضی ملی در استان زنجان را کشاورزان شامل می‌شوند، گفت: در برخی روستاها زمین‌های کشاورزی در جوار اراضی ملی و مراتع قرار دارد و فرد بدون توجه به این موضوع به این زمین‌ها دست‌درازی کرده و اقدام به کشت می‌کند که با این موارد به‌شدت برخورد می‌شود.

خسروی افزود: باتوجه به فرارسیدن فصل پاییز این نگرانی وجود دارد که کشاورزان با شروع کشت پاییزه بار دیگر به اراضی ملی تجاوز کنند که به همین‌خاطر براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قطعا نظارت‌ها در این ایام افزایش خواهد یافت تا حقی از کسی ضایع نشود.

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه به شدت با متخلفان و متجاوزان به اراضی ملی برخورد می‌شود، افزود: حضور مستمر یگان حفاظت در عرصه‌های ملی موجب شده است تا دست متخلفان در این زمینه کوتاه شود.

این مسئول با بیان اینکه پرونده‌های مربوط به تخریب و تصرف اراضی ملی در پاسگاه‌های ویژه منابع طبیعی مستقر در ادارات منابع‌طبیعی و آبخیزداری ا استان تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال می‌شود، ادامه داد: تخریب و تصرف مهم‌ترین مشکل و تهدید منابع‌طبیعی این استان است.

انتهای پیام

کد N959279

وبگردی