آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

سران کشورهای اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند

سران کشورهای اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند

آیت‌الله مکارم‌شیرازی از سران کشورهای اسلامی خواست از خواب غفلت بیدار شوند و به ذلت در برابر غربی‌ها پایان دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم این مرجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، از کشورهایی که در مقابل سران جور سر خم کرده و به نوکران حلقه به گوش مستکبران تبدیل شده‌اند، انتقاد کرد و افزود: دولت‌هایی که در مقابل آمریکا ذلیل شده‌اند، هر چه آنها می‌گویند عمل می‌کنند، این بسیار برای یک جامعه اسلامی زشت است.

وی با بیان این‌که «حفظ عزت و سربلندی هزینه دارد» گفت: ما اگر می‌خواهیم کشور ما مستقل باشد و وابسته به شرق و غرب نباشیم و عزت خود را حفظ کنیم باید هزینه‌های آن را نیز بپردازیم.

این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم «هیهات من الذله» را بزرگ‌ترین درس نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان ذکر کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه سخنان خود با محکوم کردن حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، تصریح کرد: این مکان مقدس متعلق به مسلمانان است و صهیونیست‌ها به دنبال تملک و تصاحب آن هستند و برای تحقق این کار مسلمانان را دستگیر و شکنجه می‌کنند.

وی با محکوم کردن سکوت سران کشورهای اسلامی در قبال این جنایت صهیونیست‌ها، بیان کرد: متاسفانه برخی سران دولت‌های اسلامی این مسائل را می‌بییند و باز هم دست در دست آنها گذاشته و خود را بسیار ذلیل و خوار کرده‌اند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: از این بدتر دنیای مدعی دموکراسی است، اخیرا غربی‌ها نوع جدیدی از دموکراسی ابداع کرده‌اند و از بیرون یک کشور افرادی را آموزش می‌دهند و تجهیز می‌کنند تا حکومت قانونی یک کشور را ساقط کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی اظهار کرد: مردم سوریه می‌خواهند سرنوشت خود را در اختیار داشته باشند، اما اینها از کشورهای مختلف لشکر جمع کردند تا حکومت قانونی را ساقط کنند، در عراق داعش را تحریک کردند و با اجیر کردن مزدور از کشورهای مختلف حتی اروپا می‌خواهند این کشور اسلامی را تجزیه کنند.

وی افزود: در یمن از کشورهای عربی مزدور جمع کرده‌اند و با دلارهایی که می‌دهند می‌خواهند این کشور را در هم بکوبند و خودشان حاکم شوند و البته انتظار دارند مردم نیز با آنها همراهی کنند؛ این نشان می‌دهد که ظاهرا دموکراسی‌ها باید از خارج تهیه و اجرایی شود.

وی اظهار کرد: کجاست دموکراسی و حکومت مردم بر مردم؟ البته در هیچ کدام از کشورهای مذکور موفق نخواهند شد، اما این اختراع و ابداع جدیدشان نشان می‌دهد که غربی‌ها چقدر در این شعارشان دروغ‌گو هستند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: شما به جای احترام به رای مردم، به کشتار مردم و تخریب زیرساخت‌های ممالک اسلامی روی آورده‌اید، بدبخت و بیچاره کسانی هستند که دم از اسلام می‌زنند و آتش بیار این معرکه شده‌اند و با دست خودشان کشورهای اسلامی را به ویرانه تبدیل تبدیل می‌کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی بیان کرد: البته به فضل الهی اینها موفق نخواهند شد و آبروی‌شان دیر یا زود در دنیا خواهد رفت، امیدواریم به عظمت و روزهای تاریخی این ماه دست اشرار و بدخواهان از تمام ممالک اسلامی قطع و کوتاه شود و مسلمانان بیدار و هوشیار شوند و تسلیم نقشه‌های شوم مستکبران نشوند.

انتهای پیام

کد N959216

وبگردی