آفتاب

ژنرال آمریکایی: برتری نظامی ما در مقابل روسیه در حال تضعیف است

ژنرال آمریکایی: برتری نظامی ما در مقابل روسیه در حال تضعیف است

یک ژنرال نیروی هوایی آمریکا هشدار داد، مسکو به از بین بردن شکاف میان قابلیت‌های نظامی خود و واشنگتن نزدیک شده و پنتاگون باید تاکتیکهای جدیدی به منظور تطبیق با پیشرفت های نظامی روسیه به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه راشا تودی، ژنرال "فرانک گورنک"، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا گفت، از بابت تلاش های مسکو به منظور افزایش کمیت و کیفیت هواپیماها و پهپادهایش نگران است.

گورنک در کنفرانس سالانه "انجمن نیروی هوایی" اظهار کرد: صادقانه باید بگویم برتری که ما در هوا داشتیم در حال تضعیف است.

وی در ادامه گفت، سرمایه گذاری مسکو در مدرنیزه کردن نیروی هوایی خود و ساخت سیستمهای دفاع موشکی زمین به هوای کارامد اقداماتی هشداردهنده هستند.

مقام های آمریکا اغلب نسبت به توسعه تکنولوژی نظامی در چین به ویژه تکنولوژی هایی که به هدف دفاع در مقابل جنگنده ها و بمب افکن های رادارگریز بوده اند، هشدار داده‌اند اما گورنک اذعان کرد که نگرانی آمریکا تنها مربوط به چین نیست و روسیه را نیز شامل می شود.

گورنک گفت: این تنها یک مشکل مربوط به اقیانوس آرام نیست بلکه در اروپا نیز همچون هر نقطه دیگر دنیا چشمگیر است. من فکر نمی کنم مناقشه برانگیز باشد اگر بگوییم که آنها در حال از بین بردن شکاف موجود در قابلیتهای نظامی هستند.

وی همچنین ادامه داد، نیروی هوایی آمریکا باید به منظور مقابله با این وضعیت تاکتیکهای آموزشی و رویه های جدید به دست آورد تا برتری نظامی آمریکا حفظ شود.

این اظهارات در حالی مطرح شده که آمریکا در حال تکمیل نخستین استقرار پهپاد های MA-1 Predator در لتونی در روزهای آینده است. این پهپاد برای نخستین بار است که در حریم هوایی اروپا مستقر می شود. به گفته گورنک این اقدام راه را برای استفاده بیشتر از پهپادها در اروپا هموار می کند.

انتهای پیام

کد N959214

وبگردی