آفتاب

ارتش عراق توقف عملیات الانبار و حضور نیروهای آمریکا در جنگ را تکذیب کرد

ارتش عراق توقف عملیات الانبار و حضور نیروهای آمریکا در جنگ را تکذیب کرد

ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی اخبار منتشر شده درباره توقف عملیات آزادسازی استان الانبار و حضور نیروی رزمی آمریکا در نبردهای عراق به جای نیروهای این کشور را تکذیب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه شبکه روسیا الیوم، فرماندهی عملیات مشترک عراق خبرهای منتشر شده مبنی بر توقف عملیات ارتش عراق و نیروهای داوطلبان مردمی در استان الانبار را تکذیب و تاکید کرد همه نبردهای در کشور توسط فرماندهی کل نیروهای نظامی عراق رهبری می‌شوند و هیچ نیروی رزمی آمریکایی در این نبردها مشارکت ندارد.

اخیرا اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه نیروهای آمریکایی قصد انجام عملیات در الانبار را دارند و فعالیت ارتش عراق و نیروهای داوطلبان مردمی در این استان متوقف شده است.

احمد الاسدی، سخنگوی داوطلبان مردمی نیز با رد خبر عقب‌نشینی داوطلبان مردمی از استان الانبار، تاکید کرد که به زودی داوطلبان مردمی حمله جدیدی را علیه تروریست‌های مستقر در الرمادی و الفلوجه آغاز خواهند کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز اعلام کرد در حال حاضر صدها مشاور نظامی آمریکایی در پایگاه عین الاسد، استان الانبار با هدف ارائه مشاوره و آموزش به نیروهای عراقی و عشایر این کشور حضور دارند. همچنین براساس توافق واشنگتن- بغداد چند مربی نیز در دیگر پایگاه‌ها و مراکز نظامی عراق حضور دارند.

یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد که در اثر انفجار بمبی در غرب استان الانبار و در نزدیکی مرز این کشور با عربستان، سرهنگ صلاح ابراهیم فرمانده هنگ یکم مرزبانی عراق و دو تن از همراهانش کشته شدند.

همچنین در اثر بمباران شهرستان الخالدیه در شرق الرمادی توسط داعش، چهار شهروند کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N959128

وبگردی