آفتاب

ابراز خشم رئیس جمهور مکزیک از کشته شدن 8 تبعه این کشور در مصر

ابراز خشم رئیس جمهور مکزیک از کشته شدن 8 تبعه این کشور در مصر

واحدمرکزی خبر نوشت: انریکه پنا نیتو، رئیس جمهور مکزیک اعلام کرد ملت این کشور از کشته شدن هشت گردشگر مکزیکی به دست نیروهای امنیتی مصری خشمگین هستند.

وی در حالی از کشته شدن اتباع مکزیکی در مصر ابراز خشم کرد که وزیر خارجه مکزیک امروز وارد قاهره شد تا خواستار تحقیق فوری درباره این «حمله ناموجه» شود.
به گفته مقامات مصر، نیروهای امنیتی این کشور سرگرم تعقیب گروههای افراطی بودند که به اشتباه کاروانی متشکل از 12 تبعه مکزیکی و مصری را که وارد منطقه ای ممنوعه شده بودند، کشتند. کسانی که از این حمله جان سالم به در بردند به دیپلمات های مکزیک اعلام کردند این کاروان هدف بمب افکن ها و بالگردها قرار گرفته است.
دفتر ریاست جمهوری مکزیک در بیانیه ای اعلام کرد عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در تماسی تلفنی، این «رویداد غم انگیز» را به همتای مکزیکی خود تسلیت گفت.
در این بیانیه آمده است: « پنا نیتو ناراحتی خود را از کشته شدن این شهروندان اعلام و از این رویداد بی سابقه که موجب کشته شدن اتباع مکزیکی شده است، ابراز خشم کرد.»
وی در عین حال خواستار تحقیقات فوری و کامل درباره این رویداد شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، کلودیا رویز ماسیو، وزیر امور خارجه مکزیک بامداد امروز برای گفتگو با مقامات مصری در این باره وارد قاهره شد.

4949

کد N958877

وبگردی