آفتاب
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری:

برخورد افراطی با هر موضوعی ناپسند است

برخورد افراطی با هر موضوعی ناپسند است

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: عده‌ای با طرح افراطی‌گری به دنبال هدف قراردادن یک جناح هستند.

سید کمال‌الدین سجادی در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه برخی از مفاهیمی که در ادبیات سیاسی مطرح می‌شوند، از سوی عده‌ای به قصد برچسب زدن به یک جناح سیاسی به کار می‌روند، اظهار کرد: در فضای سیاسی کشور عده‌ای با یک برنامه ریزی خاص با طرح مفاهیمی چون افراطی گری درصدد برچسب زدن و حمله کردن به یک جناح سیاسی هستند.

او افزود: این افراد تفاوتی بین انتقاد و افراطی‌گری قائل نیستند و تنها به دنبال این هستند که با زدن انگ افراطی بودن به گروه‌های منتقدشان، آن‌ها را به حاشیه برانند و در ورای طرح چنین موضوعاتی قطعاً اهدافی سیاسی نهفته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه نمی‌توان تندروی و افراطی‌بودن را تنها محدود به یک جناح کرد، گفت: برخوردهای افراطی و تندروی در درون هر جناح و جریانی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب وجود دارد و با توجه به گستردگی جریان‌های سیاسی ممکن است همانطور که در میان اصلاح‌طلبان تندروهایی وجود دارند، در میان اصولگرایان نیز تندروهایی وجود داشته باشند.

سجادی تأکید کرد: آنچه مسلم است، این است که برخورد افراطی و توام با تندروی با هر موضوعی ناپسند است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اعلام اینکه اصولگرای واقعی، نه کندروی می‌کند و نه تندروی، اظهار کرد: اصولگرایی به معنای حقیقی کلمه، یعنی نه کندروی کردن و نه تندرو بودن؛ اصولگرایی یعنی در خط امام و رهبری حرکت کنیم و رهنمودهای ایشان را خط مشی خود قرار دهیم.

او با بیان اینکه جبهه پیروان خط امام و رهبری همواره در مسیر پیروی از راه امام و رهنمودهای رهبری گام برداشته است، اظهار کرد: جبهه پیروان، تشکیلاتی بوده است که همواره در مسیر امام و رهبری حرکت کرده است و بنابراین برچسب افراطی بودن به ما نمی‌چسبد و لازم است افرادی هم که چنین صفاتی را به کار می‌برند در استفاده از آن، جانب احتیاط را نگه دارند.

این فعال سیاسی اصولگرا یافتن مصداق برای مفهوم افراطی بودن در عرصه سیاسی را مطابقت فعالیت‌های سیاستمداران با معیارهای قانونی دانست و گفت: مواضع سیاسی جناح‌ها را با مقاصد و معیارهای بسیاری می‌توان بررسی نمود که بهترین معیار، تطبیق فعالیت‌های آنها با رهنمودهای امام و رهبری و قوانین مصرحه کشور است.

وی افزود: با همین معیارها می توان دریافت که افرادی که انتقادی را مطرح می‌کنند، قصد تخریب و یا تضعیف شخص و جریانی را در سر دارند و یا اینکه می کوشند با بیان دلسوزانه انتقادات، به اصلاح امور کشور بپردازند.

سجادی همچنین راه‌حل کنترل افراطی‌گری را روی آوردن به گفت وگو بین احزاب و گروه‌ها دانست و اظهار کرد: برای روشن شدن مواضع گروه‌ها و نیز برای تشخیص اندیشه‌های درست از نادرست در فضای سیاسی کشور، لازم است گروه‌ها وجریاناتی که گفتمان انقلاب را قبول دارند، با بیان آرا و نظرات خود امکان گفت‌وگو در میان فعالان سیاسی جناح‌های مختلف را فراهم آورند تا با روشن شدن اندیشه‌های آن‌ها، راه نیز برای کنترل افراطی گری و جلوگیری از قانون‌گریزی فراهم شود.

انتهای پیام

کد N958835

وبگردی