آفتاب
مسئول واحاد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین:

پایبندی به قانون جلوی افراط را می‌گیرد

پایبندی به قانون جلوی افراط را می‌گیرد

مسئول واحاد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین می‌گوید که پایبندی به قانون جلوی افراط را می‌گیرد.

احمد نیک‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره بهترین راه برای کنترل رفتارهای افراطی، اظهار کرد: پایبندی به قانون جلوی افراط را می‌گیرد. اگر همه به قانون پایبند باشیم و قوانین را به نفع خود و گروه و جناحمان تعییر به رأی نکنیم از افراطی‌گری جلوگیری خواهد شد که البته این اتفاق زمانی می‌افتد که منافع ملی را بر منافع گروهی ترجیح دهیم.

وی با بیان اینکه هر عمل غیرمعقولی که خارج از چارچوب‌های کاری تعریف شده باشد افراط به حساب می‌آید، افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون همیشه در فضای سیاسی کشور افراط و تفریط وجود داشته است. از رفتارهای گروه مهدی هاشمی و منافقین در ابتدای انقلاب گرفته تا رفتارهای صورت گرفته در حوادث سال‌های 78 و 88 و یا برخوردها در مجالس سوم و ششم به نوعی افراط و تفریط وجود داشته و این رفتارها تنها مختص به یک جناح خاص نیست و شامل همه گروه‌ها و جناح‌ها در مقاطع مختلف می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که انتقاد باید چگونه مطرح شود تا به افراط منجر نشود، گفت: اگر انتقاد به منظور تخریب انجام شود منجر به افراط خواهد شد. انتقادی که به قصد نشان دادن واقعیات و برای اصلاح باشد سازنده به حساب می‌آید اما اگر انتقاد برای پاپوش درست کردن و کوبیدن طرف مقابل صورت گیرد تخریب است و به دام افراط خواهد افتاد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف احزاب انتقاد است به این معنا که باید از خارج گود مسیر صحییح را به کسانی که در میانه میدان هست نشان داد و کارهای اشتباه را نیز یادآوری کرد تا باعث بهبود اوضاع شود. البته اگر عده‌ای به خاطر منافع گروهی فقط بدی را بگویند و هر کاری را اشتباه بدانند بی‌انصافی و خلاف شرع و اخلاق است.

نیک‌فر با اشاره به مذاکرات هسته‌ای یادآور شد: باید توجه کنیم که آمریکا، اسرائیل و عربستان دشمن ما هستند و تلاش می‌کنند ما را از پا دربیاورند و هیچ وقت هم از دشمنیشان کم نمی‌شود. مقام معظم رهبری با تذکر این نکته که قرار است با دشمن مذاکره شود در چارچوب خطوط قرمز مشخص شده و با این شرط که جز مسائل هسته‌ای درباره موضوع دیگری مذاکره نشود، به تیم هسته‌ای اجازه مذاکره دادند.

وی اضافه کرد: در بحث هسته‌ای نظام ما از ابتدا به دنبال تحقیقات علمی و تأمین نیازها و خودکفایی بوده و قصد ساختن بمب نداشته است. دشمن هم این مسأله را می داند اما آن را بهانه کرده بودند تا با عنوان مذاکره، کاری کنند ایران، رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد که مقام معظم رهبری با شرط مذاکره فقط با موضوع هسته‌ای، بسیار هوشمندانه این مسأله را خنثی کردند.

این عضو شورای مرکزی حامعه اسلامی مهندسین افزود: به هر حال با خطر قرمزهای مشخص، آقایان رفتند و مذاکره کردند و سر آخر به نتایج مشخصی رسیدند. الان هم مقام معظم رهبری می‌گویند که باید مراقبت و مدیریت شود تا خلاف آنچه توافق شده انجام نشود. کارشناسان باید بحث و بررسی کنند که این توافق خوب است یا نه. ولی در هر صورت تصمیم آخر را مقام معظم رهبری بعد از مشورت با مراجع ذی‌صلاح خواهند گرفت.

نیک‌فر در پایان بیان کرد: در هر صورت نباید مسأله هسته‌ای و توافق را جناحی کرد بلکه باید با دید ملی به آن نگاه کرد. متأسفانه عده‌ای می‌گویند از ابتدا هم نباید مذاکره می‌کردیم و با این توافق هرچه داشته‌ایم، داده‌ایم که این افراط و جلوتر از مقام معظم رهبری حرکت است چون ایشان اجازه مذاکره را داده بودند. از طرفی عده‌ای هم خیلی خوش‌بین هستند و فکر می‌کنند آمریکا درست شده و می‌توان به آن اطمینان کرد که این هم به نوعی تفریط به حساب می‌آید. در حالی که نباید در این مسأله گرفتار افراط و تفریط‌ها شویم.

انتهای پیام

کد N958829

وبگردی