آفتاب

۵۵ فرد مسلح در حمله ارتش مصر به سینا کشته شدند

۵۵ فرد مسلح در حمله ارتش مصر به سینا کشته شدند

ارتش مصر اعلام کرد نیروهایش در حمله به شهرهای عریش، شیخ زوید، رفح و برخی مناطق کوهستانی در سینا ۵۵ فرد مسلح را کشته و ۳۵ نفر دیگر را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، محمد سمیر سخنگوی نیروهای مسلح مصر گفت: در نهمین روز عملیات «حق الشهید» ۵۵ عنصر تکفیری در درگیری ها و تبادل گسترده آتش کشته شده و ۳۵ مظنون دیگر بازداشت و تحویل نهادهای امنیتی شدند.

وی افزود: ۴ نفر از افراد مظنون به خاطر عدم دست داشتن در عملیات تروریستی آزاد شدند. در این حملات همچنین دو مخفیگاه عناصر تروریستی، ۴۱ بمب، ۶ خودروی مجهز به تیربار و ۵ دستگاه موتور منهدم شد.

به گفته سخنگوی ارتش ۵ انبار حاوی ماده نیترات آمونیوم که در ساخت بمب به کار می رود نیز کشف و ضبط شد. از سوی دیگر در این درگیری ها ۲ نظامی مصر کشته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.

گفتنی است روز دوشنبه نیز نیروهای پلیس و ارتش مصر در جریان مبارزه با شبه‌ نظامیان در صحرای غربی این کشور به طور اشتباهی به یک گروه گردشگری مکزیکی تیراندازی کرده و باعث کشته شدن ۱۲ مصری و مکزیکی و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر شدند.

در همین رابطه وزارت کشور مصر اعلام کرد این رویداد منجر به کشته شدن ۸ گردشگر مکزیکی و ۴ مصری و نیز زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر شد که به بیمارستان منتقل شده‌اند.

 

کد N958729

وبگردی