آفتاب
شیخ علی سلمان:

حاضرم جان خود را در راه برقراری دموکراسی در بحرین فدا کنم

حاضرم جان خود را در راه برقراری دموکراسی در بحرین فدا کنم

همسر شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین که در زندان آل‌خلیفه به سر می بَرد به نقل از وی گفت که سلمان حاضر است جان خود را در راه برقراری دموکراسی در بحرین فدا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، همسر شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین امروز سه شنبه سخنانی را به نقل از وی که در زندان آل خلیفه به سر می بَرد، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی به نقل از سلمان گفت که او حاضر است جان خود را در راه برقراری دموکراسی در بحرین فدا کند.

همسر دبیرکل جمعیت الوفاق ادامه داد: سلمان گفت که برای برخورداری شهروندان بحرینی از کرامت، عدالت و آزادی از جان خود هم دریغ نخواهد کرد.

شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق همچنین در جریان ملاقات همسرش با وی بر لزوم ادامه خواسته ها و مطالبات مشروع مردم از رژیم آل خلیفه به منظور برقراری ثبات در کشور تأکید کرده است.

گفتنی است، دادگاه بحرین امروز سه شنبه محاکمه «شیخ علی سلمان» دبیر کل جمعیت الوفاق، بزرگترین و مهمترین گروه اپوزسیون این کشور  را به ۲۲ مهر ماه سال جاری (۱۴ اکتوبر) موکول کرد.این چندمین بار است که جلسه محاکمه وی به تعویق می افتد.

پیشتر نیز جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه ای ضمن انتقاد شدید از تمدید چندباره حکم بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل این جمعیت، آزادی فوری وی از بند آل خلیفه را خواستار شد.

در بیانیه این جمعیت آمده بود: رژیم آل خلیفه باید دست از سیاست های دوگانه خود در تعامل با مخالفان خود برداشته و تمامی زندانیان سیاسی از جمله شیخ علی سلمان را آزاد کند.

این جمعیت همچنین در بیانیه خود آورده بود: تمدید مجدد حکم بازداشت شیخ علی سلمان با وجود ناعادلانه بودن روند محاکمه وی، بسیار تعجب آور است.

جمعیت الوفاق تصریح کرده بود: رژیم آل خلیفه باید به جای اتکا به سیاست های امنیتی شکست خورده، مقدمات لازم به منظور گفتگوی جدی با مخالفان خود را فراهم آورد.

کد N958517

وبگردی