آفتاب

گفتگوی تلفنی ابومازن و خالد مشعل

گفتگوی تلفنی ابومازن و خالد مشعل

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز سه شنبه در گفتگوی تلفنی با «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس با وی درباره هتک حرمت‌های اخیر صهیونیستها به مسجدالاقصی گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی العهد، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس امروز سه شنبه با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، بحث و تبادل نظر درباره هتک حرمت های اخیر صهیونیست ها به مسجدالاقصی محور گفتگوهای دو طرف بود.

به گفته منابع فلسطینی، دو طرف در جریان این گفتگوی تلفنی با یکدیگر درباره آخرین تحولات مربوط به مسأله آشتی ملی در فلسطین بحث و تبادل نظر کردند.

گفتنی است، نظامیان اشغالگر قدس بامداد امروز ضمن یورش مجدد به مسجد الاقصی اقدام به پرتاب چندین نارنجک کردند که در پی آن داخل مسجد آتش گرفته است. به دنبال این آتش سوزی، ستون های دود از مسجد متصاعد شد.

به گفته منابع خبری، افراد متحصن در داخل مسجد برای مقابله با این حملات با نظامیان صهیونیستی درگیر شدند. نظامیان اسرائیلی در این حمله از بمب های صوتی و سمی برای متفرق کردن متحصنان استفاده کرده اند.

از سوی دیگر، نظامیان اسرائیلی از ورود دانشجویان مدارس دینی به مسجد الاقصی ممانعت کردند. علاوه بر این، نظامیان صهیونیستی اقدام به تخریب و شکستن درهای تاریخی مصلای «الجامع القبلی» کردند.

این تحولات در حالی است که مردم فلسطین روز یکشنبه هفته جاری نیز در اعتراض به یورش صهیونیستها به مسجدالاقصی، در نزدیکی گذرگاه «قلندیا» تظاهرات گسترده برپا کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی خواستار توقف هتک حرمت های سریالی به مسجدالاقصی شدند.

کد N958410

وبگردی