آفتاب
در دیدار با نخست وزیر چین

ظریف: بعد از اجرای برجام روابط‌مان با چین گسترده‌تر می‌شود

ظریف: بعد از اجرای برجام روابط‌مان با چین گسترده‌تر می‌شود

محمدجواد ظریف در ادامه سفر خود به چین با لی کچیانگ نخست‌وزیر این کشور در محل کنگره ملی خلق چین دیدار و از نقش مثبت این کشور در مذاکرات با 1+5 تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اعزامی به پکن، محمدجواد ظریف در ابتدای این دیدار با تشکر از مهمان‌نوازی چین در جریان این سفر، تأکید کرد: روابط ایران و چین روابط بسیار عمیق و راهبردی است و من حامل سلام‌های بسیار گرم جناب آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران به نخست‌وزیر هستم.

وی همچنین با تشکر از نقش مثبت چین در مذاکرات هسته‌ای، گفت: امیدواریم که در جریان اجرای برجام این نقش مثبت ادامه پیدا کند.

این مقام عالیرتبه ایرانی تصریح کرد: بعد از اجرای برجام امکان گسترش روابط ما با چین به عنوان یک شریک راهبردی بیش از گذشته فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا، در جریان این ملاقات نخست‌وزیر چین با استقبال از سفر ظریف به این کشور شرق آسیا ادامه داد: ما هم خوشحال هستیم که توافق جامع هسته‌ای حاصل شد و این توافق برای ایجاد ثبات بیشتر در منطقه خاورمیانه و همچنین حل مسائل بین‌المللی نقش مهمی دارد.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای به طور کامل اجرا شود، افزود: چین به نقش مهم خود در اجرای این توافق ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای کامل این توافق به تمام طرف‌ها کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه قرار است بعد از پایان این دیدار با چند رسانه این کشور مصاحبه اختصاصی انجام دهد.

انتهای پیام

کد N958114

وبگردی