آفتاب
صبح امروز؛

نخستین ناوگان تخصصی حمل مواد منفجره در خاورمیانه رونمایی شد

نخستین ناوگان تخصصی حمل مواد منفجره در خاورمیانه رونمایی شد

مراسم رونمایی از نخستین ناوگان تخصصی حمل مواد منفجره در خاورمیانه در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از نخستین ناوگان تخصصی حمل مواد منفجره در خاورمیانه با حضور مدیرعامل شرکت تعاونی حمل و نقل ناریه ایرانیان در تهران برگزار شد. 

محمدرضا رمضان پور مدیر عامل شرکت تعاونی حمل و نقل ناریه ایرانیان در این مراسم، با بیان اینکه در ابتدای شروع حمل مواد منفجره در ایران استاندارد مناسبی در کشور وجود نداشت، به وجود دو گروه خودرویی حمل مواد در دنیا اشاره کرد و گفت: اولین گروه، خودروهای X۲ هستند که دارای چادر بوده و ظرفیت و تناژ محدودی دارند؛ دومین گروه خودرویی نیز، X۳ است که حتماً باید دارای کانکس مسقف بوده و از شرایط ایمنی برخوردار باشند.

وی با اشاره به رونمایی از ناوگان تخصصی حمل مواد منفجره افزود: این ناوگان شامل ۷۰ دستگاه کامیونت و کامیون است، همچنین شامل نیسان های دیزل برای حمل اقلام سبک نیز خواهد بود. ناوگان سنگین و نیمه سنگین برای خرج سنگین استفاده می شود که مجهز به کانکس مسقف است.

مدیر عامل شرکت تعاونی حمل و نقل ناریه ایرانیان با اشاره به ظرفیت جابجایی این ناوگان خاطرنشان کرد: این ناوگان ظرفیت جابجایی ۹۰ هزار تن در سال را دارد و در صورت لزوم قابلیت افزایش این ظرفیت نیز وجود خواهد داشت.

رمضان پور با اشاره به ویژگی های این ناوگان افزود: یکی از ویژگی های این ناوگان، تجهیز آن به سامانه AVL است و ویژگی دیگر آن قابلیت کنترل آن به صورت آنلاین خواهد بود.

وی گفت: در داخل کابین های این خودروها سنسورهای کرش وجود دارد که امکان رصد با دوربین و حتی شنود را فراهم می کند.

مدیر عامل شرکت تعاونی حمل و نقل ناریه ایرانیان با بیان اینکه یکی از نکات استاندارد کنترل سرعت حامل ها است، تصریح کرد: تمامی پرسنل تایید صلاحیت امنیتی می شوند و همچنین آموزش های حمل مواد خطرناک را نیز دیده و گواهی‌نامه مربوطه را اخذ می کنند.

کد N958045

وبگردی