آفتاب

جایزه جهانی حقوق بشر اسلامی ایران به مفتی اعظم سوریه اعطا شد

جایزه جهانی حقوق بشر اسلامی ایران به مفتی اعظم سوریه اعطا شد

سفیر و رایزن فرهنگی ایران در دمشق، جایزه جهانی حقوق بشر اسلامی جمهوری اسلامی ایران را به احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم کشور سوریه اعطا کردند.

سفیر و رایزن فرهنگی ایران در دمشق، جایزه جهانی حقوق بشر اسلامی جمهوری اسلامی ایران را به احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم کشور سوریه اعطا کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدرضا رؤوف‌شیبانی، سفیر ایران در دمشق، رئیسی‌زاده، نماینده جامعة المصطفی و مصطفی رنجبرشیرازی، رایزن فرهنگی ایران در سوریه، با احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم کشور سوریه دیدار کردند. این دیدار در پی اختصاص جایزه جهانی حقوق بشر اسلامی از ایران به مفتی اعظم سوریه انجام شد.

محمدرضا رؤوف‌شیبانی، سفیر کشورمان، با قرائت نامه محمدجواد لاریجانی، رئیس حقوق بشر اسلامی، خطاب به مفتی عالی کشور سوریه، تخصیص چنین جایزه‌ای را به وی تبریک گفت.

سپس رئیسی‌زاده، نماینده جامعة المصطفی در سوریه، به طرح موضوع کنفرانس بین‌المللی حضرت زینب کبری (س) که 5 ماه دیگر برگزار خواهد شد، پرداخت.

در ادامه احمد بدرالدین حسون، مفتی عالی کشور سوریه، اختصاص چنین جایزه‌ای به خودش را دلالت بر وجود عمق عدالت در ایران، همدلی رهبری معظم انقلاب، رئیس جمهور ایران و دولت خدمت‌گزار و سازمان‌های مرتبط دانست که در واقع این جایزه را حق مردم مظلوم سوریه و خانواده‌های ظلم‌دیده از سیاست‌های جنایتکارانه تروریسم و غرب در منطقه دانست.

وی همچنین وجود تروریسم، کشتار مظلومان مسلمان در سوریه، لبنان، یمن و دیگر بلاد اسلامی را توطئه قطعی صهیونیسم جهانی دانست.

شیخ احمد بدرالدین حسون، پس از دریافت جایزه در جمع خبرنگاران گفت: اسلام دین رحمت و محبت است و این جایزه پیامی است به کسانی که عبای اسلام را می‌پوشند و دیگران را به کشت و کشتار و تخریب دعوت می‌کنند.

وی افزود: کسی که عبای دین می‌پوشد باید برای جهانیان رحمت باشد، همچنان که پیامبر اسلام (ص) برای جهانیان رحمت بود.

مفتی حسون تأکید کرد: جایز نیست کسی که عبای دین می‌پوشد در شبکه‌های ماهواره‌ای مردم را به کشتن و آن هم به نام دین اسلام دعوت کند.

مفتی اهل سنت سوریه هدف از اعطای این جایزه را پاسخی به هجومی دانست که دین اسلام را هدف قرار داده و تلاش می‌کند تا دین اسلام را دین ترور، کشتار، نابودی و شمشیر به تصویر بکشد.

وی با اشاره به این‌که «این جایزه دلیلی است بر شکست کسانی که در ۵ سال گذشته تلاش کردند تا تصویر ملت، دولت و رهبران سیاسی سوریه را در برابر جامعه جهانی زشت نشان دهند» افزود: سوریه بر خلاف نهادهای حقوق بشری که در ژنو نشست برگزار می‌کنند و بدون هیچ اقدامی، شاهد مرگ هزاران زن و کودک و مرد در دریا هستند، معنای واقعی حقوق بشر را می‌داند.

در این دیدار همچنین چندین شبکه رسانه‌ای، رادیویی و نمایندگان مطبوعات حضور داشتد و به انتشار متن نامه رئیس حقوق بشر اسلامی، پرداختند.

پایان‌بخش این دیدار مصاحبه‌های مکرر خبری سفیر ایران و مفتی اعظم کشور سوریه بود.

انتهای پیام

کد N957924

وبگردی