آفتاب

بازداشت خبرنگار منتقد تایلندی و اعتراض حقوق‌ بشری‌ها

بازداشت خبرنگار منتقد تایلندی و اعتراض حقوق‌ بشری‌ها

دولت نظامی تایلند خبرنگار یک روزنامه انگلیسی‌زبان را بازداشت کرد و این اقدام انتقاد گروه‌های حقوق بشری را به عنوان سرکوب منتقدان خونتای نظامی حاکم بر این کشور در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روزنامه انگلیسی‌زبان "نیشن" تایلند که از جمله روزنامه‌های پرتیراژ این کشور محسوب می‌شود روز سه‌شنبه با انتشار نامه‌ای در صفحه اول خود خواهان آزادی سریع "پراویت روجانافروک" خبرنگار دستگیر شده این نشریه شد.

این روزنامه گزارش داد، پراویت یکی از خبرنگاران ارشد این نشریه روز یکشنبه بازداشت شده و در محلی نامعلوم در زندان انفرادی است.

گروه‌های حقوق بشری شامل کمیته حمایت از خبرنگاران در آمریکا و گروه دیده‌بان حقوق بشر خواهان آزادی این خبرنگار تایلندی شدند و بازداشت وی را محکوم کردند.

براد آدامز، مدیر امور آسیای گروه دیده‌بان حقوق بشر گفت: خونتای نظامی تایلند قصد گسترش کنترل مستبدانه خود از طریق بازداشت خودسرانه همه منتقدان این حکومت سرکوبگر را دارد.

همچنین کمیته حمایت از خبرنگاران نیز این بازداشت را بارزترین نشانه تمایل خونتای تایلند به منظور سرکوب اظهار نظرهای انتقادی درباره نحوه حکومت این خونتا بر تایلند خواند.

یک سخنگوی خونتای تایلند در پیامی به خبرنگاران گفت پراویت برای گفت‌وگو با مقام‌های تایلند "دعوتنامه" دریافت کرده زیرا اظهاراتی گفته که می‌تواند باعث سردرگمی مردم شود.

پراویت یکی از منتقدان سرسخت نظامیان حاکم بر تایلند که بعد از کودتای مه 2014 به قدرت رسیدند، بوده است. به نوشته روزنامه نیشن تایلند، پراویت بعد از تسلیم خود به مقامات در روز یکشنبه به محلی نامعلوم منتقل شده است. معمولا منتقدان خونتای تایلند در کمپ متعلق به ارتش این کشور در زندان نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام

کد N957918

وبگردی