آفتاب
در دیدار با هیاتی از سنای بلژیک؛

بارزانی: کردها هرگز جزئی از درگیری‌های طائفه‌ای منطقه نخواهند بود

بارزانی: کردها هرگز جزئی از درگیری‌های طائفه‌ای منطقه نخواهند بود

رئیس اقلیم کردستان عراق با تاکید بر اینکه کردها هرگز جزئی از درگیری‌های طائفه‌ای منطقه نخواهند بود گفت: مردم کردستان از فرهنگ همزیستی برخوردارند و با همه گروه‌ها و طائفه‌ها با محبت و صلح برخورد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با هیاتی از مجلس سنای بلژیک به ریاست سناتور "آلن دستکس" در اربیل ضمن تقدیر از مواضع‌ کشور بلژیک در حمایت از این اقلیم درباره خطرات تروریست‌ها برای امنیت منطقه و جهان گفت: مقابله با این خطر باید به صورت همگانی و با حمایت کشورها باشد و این حمایت نه به شکل نظامی بلکه باید در ابعاد و فکری اقتصادی و اجتماعی صورت گیرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: مردم کردستان از فرهنگ همزیستی برخوردارند و به اختلافات مذهبی و دینی توجهی ندارند به همین دلیل هرگز نمی‌توانند به بخشی از درگیری‌های طایفه‌ای منطقه تبدیل شوند. همواره دست دوستی و محبت کردها به سوی تمامی گروه‌ها و طایفه‌های مذهبی دراز است.

وی درباره مرحله پس از شکست تروریست‌ها و بازگرداندن پناهجویان به محل زندگی‌شان نیز گفت: باید از بازگشت سلامت پناهجویان اطمینان حاصل کنیم تا این رنج و مصیبت‌ها تکرار نشوند.

طبق بیانیه دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق در این دیدار هیات بلژیکی مقاومت، پایداری و فداکاری‌های مردم کردستان به ویژه پیشمرگ‌ها و نقش مسعود بارزانی در مبارزه با تروریسم را ستود و ملا مصطفی بارزانی، بنیانگذار حزب "دموکرات کردستان" و رئیس سابق این حزب را "قهرمان تاریخی" توصیف کردند.

هیات سنای بلژیک همچنین همدردی و حمایت ویژه بلژیک با مردم کردستان را ابلاع و تاکید کرد که جامعه بین الملل باید از مردم و اقلیم کردستان که به پناهجویان کمک می‌کنند و با وجود مشکلات و بحران‌های مختلف میزبان صدها هزار پناهجو هستند قدردانی کند.

این هیات بلژیکی در ادامه تاکید کردند که تمام تلاش‌ خود را در راستای حمایت نظامی و انسانی از اقلیم کردستان مبذول خواهند داشت.

در بخش دیگری از این دیدار هیات میهمان از بارزانی خواست رویکرد این اقلیم در خصوص تهدیدات تروریستی و شرایط فعلی منطقه و عراق بیان کند.

طبق بیانیه دفتر ریاست اقلیم کردستان، روابط این اقلیم با بغداد و آینده عراق از دیگر محورهای این گفت‌وگو بود.

انتهای پیام

کد N957911

وبگردی