آفتاب
روحانی در همایش فرماندهان سپاه:

هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند برای ما تصمیم بگیرد/ وظیفه ما حفظ نظام است

هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند برای ما تصمیم بگیرد/ وظیفه ما حفظ نظام است

رئیس جمهور با بیان اینکه استقلال به معنای دیروز آن که یک سفارتخانه و ابرقدرت برای ما تصمیم بگیرد از بین رفته است، گفت: اجازه نمی‌دهیم هیچ ابرقدرتی برای ما تصمیم‌گیری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز در بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران با اشاره به سالروز دفاع مقدس و همچنین تشکیل سه نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح پس از پیروزی انقلاب در مقاطع مختلف، مسئولیت‌های بسیار بزرگ و سنگینی در راه حفظ انقلاب و دستاوردهای انقلاب، استقلال نظام جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی بر عهده داشته‌اند.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: هرگاه همه با هم و در کنار هم بودیم، وحدت و یکپارچگی را در سایه نظام و فرامین رهبری، قانون اساسی و قانون انجام داده‌، پیروز و موفق بوده و دشمن را به شکست و عقب‌نشینی وادار کرده‌ایم.

وی با اشاره به وظایف نیروهای مسلح و سپاه به عنوان نگهبانان دستاوردهای انقلاب گفت: این وظیفه برعهده نمایندگان نیز گذاشته شده است و آنها در قسم‌نامه خود به این وظیفه مهم قسم یاد می کنند؛ همچنین برای شورای عالی امنیت ملی نیز ذکر شده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: شورای عالی امنیت ملی برای پاسداری از انقلاب، نظام و حفظ تمامیت ارضی تشکیل شده، شبیه همین وظیفه نیز برای ارتش نیز آمده است، طبق قانون اساسی استقلال نظام و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی معنا شده است، این وظیفه فقط بر یک نهاد نیست، بلکه همه نهادها وظایف خاص و عامی هم دارند.

همه کنار هم باشیم/ حفظ نظام، اوجب واجبات است

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: همه باید در کنار هم باشیم، همکار باشیم و هم‌افزایی داشته باشیم و خود را جدا از دیگران ندانیم.  

وی افزود: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی بود نمی توانیم بین انقلاب و نظام فاصله ایجاد کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه حفظ نظام اوجب واجبات است، گفت: انقلاب اسلامی از نظام جمهوری اسلامی جدا نیست، دو مسیر درست نکنیم، یک مسیر انقلاب اسلامی و یک مسیر نظام جمهوری اسلامی؛ نظام جمهوری اسلامی محصول انقلاب اسلامی است، انقلاب در دل خود شعار استقلال، آ‌زادی و جمهوری اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: امام حکومت اسلامی را به نظام جمهوری اسلامی تفسیر کردند و شعارشان هم نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی بود.  

وی تصریح کرد: اگر فکر می‌کنیم که به استقلال ۱۰۰ درصد رسیده‌ایم، باید گفت که در معنای سیاسی‌اش به این هدف دست یافته‌ایم و در ابعاد علمی و اقتصادی دارای استقلال هستیم، اما باید برای تحکیم آن باید قدم های بیشتری برداریم.

رئیس جمهور افزود: استقلال به معنای دیروز آن که یک سفارتخانه،  یک سفیر،  یک ابرقدرت یا یک حاکم مستبد، مزدور و یا یک مجلس شورای ملی غیرمنتخب برای سرنوشت ما تصمیم می‌گرفت، بطور کامل از بین رفته است.  امروز دیگر هیچ قدرت و ابرقدرتی نیست که برای مسیر نظام ما تصمیم بگیرد؛ یعنی نه قادر است و نه اجازه خواهیم داد که او برای ما تصمیم بگیرد.

ادامه دارد...

کد N957898

وبگردی