آفتاب

سازماندهی وضعیت کشاورزان با برنامه‌ریزی صحیح

سازماندهی وضعیت کشاورزان با برنامه‌ریزی صحیح

معاون اداری مالی سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت شده نظام‌های صنفی می‌تواند نسبت به سازماندهی وضعیت کشاورزان در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی قزوین، «علی‌نقی سیمیاری» در جلسه‌ی نظارت و ارزیابی عملکرد نظام‌های صنفی کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: مباحث برنامه‌ریزی یکی از مهم‌ترین اصولی است که نظام‌های صنفی باید همواره آن را سر لوحه کار خود قرار دهند و در صورت منسجم بودن، نتایج مطلوبی را برای بهره‌بردان و فعالان بخش کشاورزی به‌دنبال دارد.

معاون اداری مالی سازمان تعاون روستایی استان قزوین خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت شده نظام‌های صنفی می‌تواند نسبت به سازماندهی وضعیت کشاورزان در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی موثر باشد.

این مسئول گفت: نظام‌های صنفی همانند سایر تشکلات بخش کشاورزی تابع یکسری از قوانین و مقرارت شامل قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های کلی اشتغال ابلاغی مقام معظم رهبری، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی هستند.

سیمیاری توضیح داد: نظام صنفی باید بیش از پیش تعامل با سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت تحت پوشش داشته باشد چون نظام‌های صنفی می‌توانند بمنظور ارتقاء دانش بهره‌برداران و حفظ منافع آنان به حوزه‌های جدید در زمینه‌های علمی، فنی و قیمت‌‎گذاری محصولات ورود پیدا کرده و با همدلی و همزبانی از تجارب متخصصان بخش کشاورزی استفاده کنند.

وی با بیان این‌که لزوم رعایت انضباط مالی و اداری در نظام صنفی از اهم وظایف ارکان نظام صنفی است، افزود: بمنظور ارتقاء دانش علمی و آگاهی آنان از آئین‌نامه اجرائی و مالی و اداری، یک دوره‌ی آشنائی با قوانین و مقررات اداری و مالی برای ارکان نظام صنفی در سطح استان برگزار شود.

معاون اداری مالی سازمان تعاون روستایی استان با اشاره به شفاف‌سازی مباحث مالی و حسابرسی نظام صنفی کشاورزی، گفت: خوشبختانه همه‌ی نظام‌های صنفی شهرستان‌ها ترازنامه و صورت‌های مالی خود را پیش از موعد مقرر تهیه و به سازمان ارائه کرده‌اند.

وی هم‌چنین با اشاره به ضرورت اجرایی‌سازی ماده 27 نظام‌نامه مالی نظام صنفی کشاورزی مبنی بر واریز سهم 20 درصدی از مبالغ درآمد ناخالص نظام‌های شهرستانی به حساب نظام استان خاطرنشان کرد: به‌منظور حفظ و بقای نظام صنفی استان و تحقق ماده 27 نظام نامه مالی باید نسبت به واریز سهم 20 درصد اقدام کرد.

سیمیاری خاطرنشان کرد: برای رسیدگی به تخلفات صنفی هیئت های بدوی و تجدید نظر در شهرستان های تابعه تشکیل شده و این هیئت ها موظف به رسیدگی همه‌ی شکایات و گزارش‌های دریافتی کشاورزان و بهره‌برداران هستند.

انتهای پیام

کد N957779

وبگردی