آفتاب
حکیمی پور عنوان کرد؛

هشدار نسبت به تغییر کاربری سوله های بحران

هشدار نسبت به تغییر کاربری سوله های بحران

یک عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه سوله‌های مدیریت بحران، تغییر کاربری داده و به عنوان اماکن ورزشی استفاده می‌شوند؛ حتی در منطقه چهار یک سوله بحران می‌خواهد تبدیل به شهربازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حکیمی‌پور در جلسه علنی روز سه‌شنبه شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدی که از سازمان مدیریت بحران شهر تهران داشته‌اند، گفت: اقدامات بسیار خوبی در رابطه با مدیریت بحران و تهیه نقشه‌های نقاط بحران‌خیز و سامانه هشدار سریع و .... انجام شده است، اما متاسفانه چالش‌هایی داریم که در صورت بی‌توجهی به آن، در زمان‌های بحران دچار مشکلات اساسی می‌شویم.

وی ادامه داد: متاسفانه شبکه امداد و نجات و پایگاه‌های مدیریت بحران در شرایط زلزله ۶.۵ ریشتری تنها می‌توانند ۱۰ درصد شهر را تحت پوشش قرار دهند.

حکیمی‌پور تصریح کرد: در زمان زلزله با توجه به امکانات موجود، ساختمان‌های تخریب شده ۷.۵ درصد، تخلیه مجروحین ۲.۹ درصد، خدمات بهداشتی ۲.۲ درصد، اسکان ۹.۲ درصد و آواربرداری چهار درصد خواهد بود؛ یعنی کل آمادگی ما در برابر زلزله زیر ۱۰ درصد است.

این عضو شورای شهر تهران با انتقاد از تغییر کاربری سوله‌های مدیریت بحران به اماکن ورزشی، گفت: حتی خبر داریم در منطقه چهار قصد داشتند یکی از این سوله‌های این بحران را به شهربازی تبدیل کنند؛ در حالی که این سوله‌ها مربوط به روزهای بحرانی هستند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم در این رابطه توضیح داد: شورای سوم در این خصوص تذکری به مدیریت بحران شهر تهران داده بود و قرار بود تمامی این سوله‌ها تحت نظارت و مسئولیت مدیریت بحران باشند که تعداد ۴۰ عدد از این سوله‌ها، کاربری‌اش اصلاح شد.

وی اضافه کرد: در برخی از مناطق مانند پارک لاله، این سوله تبدیل به انباری شده بود.

کد N957721

وبگردی