آفتاب

809 زوج جوان به برکت وقف زندگی مشترک خود را آغاز کردند

809 زوج جوان به برکت وقف زندگی مشترک خود را آغاز کردند

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز 24 شهریورماه همزمان با سالروز ازدواج آسمانی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س)، در قالب طرح پیوند آسمانی و به برکت نیات خیر واقفان خیراندیش، 809 زوج جوان زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز 24 شهریورماه همزمان با سالروز ازدواج آسمانی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س)، در قالب طرح پیوند آسمانی و به برکت نیات خیر واقفان خیراندیش، 809 زوج جوان زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی با اشاره به اجرای طرح پیوند آسمانی در سراسر کشور اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای رسالت خود مبنی بر نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیراندیش، در نخستین گام اقدام به جمع آوری دقیق اطلاعات و آمار موقوفات مرتبط با مسئله ازدواج از طریق سامانه جامع موقوفات کشور کرده است.

وی هدف از اجرای این طرح را اتخاذ شیوه یکسان در اجرای نیات مرتبط با ازدواج عنوان کرد و افزود: این طرح باعث ایجاد رویه‌ای واحد در عمل به نیات مرتبط با ازدواج شده و از اعمال سلیقه‌ها جلوگیری خواهد کرد.

شرفخانی افزود: اجرای این طرح علاوه بر هدایت امینانه نیات، گزارش گیری و اطلاع رسانی دقیق از اجرای آن را از جامعیت و شفافیت لازمی برخوردار خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این طرح برای سومین سال پیاپی در سالروز ازدواج فرخنده امیرالمومنین علی (علیه السلام) و حضرت زهرا (علیها السلام) به طور همزمان در 19 استان کشور که دارای موقوفات مرتبط با نیت کمک به ازدواج جوانان دارند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که «در مجموع 46 بقعه متبرکه و امامزاده کشور مجری طرح پیوند آسمانی هستند» تصریح کرد: مراسم باشکوه جشن ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیها) امروز با عنوان پیوند آسمانی در بقاع شاخص متبرکه با حضور مردم، خیرین، مسئولین و واقفین برگزار می‌شود.

شرفخانی گفت: پس از این مراسم جهیزیه‌هایی که تهیه شده است به صورت یک کاروان نمادین در سطح شهر به نمایش گذاشته می‌شود و به خانواده‌هایی‌ که شرایط لازم را برای برخورداری از این تسهیلات دارند با حفظ کرامت و عزت خانواده‌ها تحویل می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «در این طرح به کلیه جوانانی که شرایط اخذ تسهیلات طرح مذکور را دارند، کمک‌های نقدی و غیر نقدی پرداخت می‌شود» گفت: ادارات اوقاف موظفند ضمن شناسایی واجدان شرایط دریافت جهیزیه و تسهیلات ازدواج، اقدام به تهیه کالاهای اساسی از قبیل فرش، یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، گاز و پتو کنند که در مجموع 33 جهیزیه برای دختران نیازمند آماده شده و به 809 زوج جوان نیز کمک رسانی مالی می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد: در کنار کمک‌های نقدی و غیرنقدی، به تمام خانواده‌های جامعه هدف، بسته فرهنگی شامل، قرآن مجید، مفاتیح الجنان، مفاتیح الحیات و کتاب آموزش زناشویی اهدا می‌شود.

شرفخانی با بیان این‌که «یکی از اهداف این طرح ترویج سنت ازدواج آسان است» گفت: یکی از شرایط استفاده از تسهیلات ازدواج، پایین بودن مهریه است و تنها کسانی که مهریه آنان پایین‌تر از 110 سکه است می‌توانند از آن استفاده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یکی دیگر از اهداف اصلی اجرای این طرح، ترویج فرهنگ وقف برای ازدواج جوانان است. که این امر با استفاده از سخنرانان متبحر و همچنین توزیع بروشورهای مرتبط پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

کد N957645

وبگردی