آفتاب

آغاز نظارت چین بر ایمنی تمام تاسیسات هسته‌ای‌اش پس از انفجار تیانجین

آغاز نظارت چین بر ایمنی تمام تاسیسات هسته‌ای‌اش پس از انفجار تیانجین

چین نظارت بر ایمنی تمام تاسیسات هسته‌ای خود را آغاز کرده است.

چین نظارت بر ایمنی تمام تاسیسات هسته‌ای خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین نظارت ایمنی سراسری بر تمام تاسیسات هسته‌ای خود را به دنبال انفجاری در انبار مواد شیمیایی در بندر تیانجین که ماه گذشته باعث کشته شدن بیش از 160 نفر شد، آغاز کرده است.

وزارت حفاظت از محیط زیست چین اعلام کرد: این نظارت تا ماه نوامبر به پایان می‌رسد و این نظارت بر فعالیت‌هایی مانند تولید و استفاده از تجهیزات و فناوری هسته‌ای، تجهیزات مورد استفاده در معادن اورانیوم و خطرات تشعشعات هسته‌ای متمرکز شده است.

چین یک برنامه سریع ساخت تاسیسات هسته‌ای را آغاز می‌کند تا به هدف تامین ظرفیت 58 گیگاوات تا پایان سال 2020 دست یابد به عبارت دیگر ظرفیت خود را که تا پایان ماه ژوئیه 23 گیگاوات بود، افزایش می‌دهد. هم‌چنین این کشور در نظر دارد راکتورهای جدیدی را در کشورهای دیگر نیز بسازد. تاکنون هیچ‌یک از راکتورهای کنونی چین دچار سانحه جدی نشده‌اند اما تمام برنامه ساخت تاسیسات هسته‌ای این کشور در سال 2011 پس از فاجعه فوکوشیما به حالت تعلیق درآمدند.

پس از حادثه فوکوشیما، پکن وعده داد که استانداردهای راستی‌آزمایی و ایمنی سطح بالای نسل سوم را درباره همه پروژه‌های جدید رعایت کند.

اما اکنون یک پروژه نسل سوم، اولین راکتور AP 1000 جهان طراحی شده توسط وتسینگهائوس در استان ساحلی ژجیانگ بارها به دلیل نقص طراحی و بازرسی‌های ایمنی و راستی‌آزمایی سختگیرانه به تاخیر افتاده است.

انتهای پیام

کد N957638

وبگردی