آفتاب

هشدار پاپ نسبت به خطر نفوذ داعش از طریق موج پناهجویان

هشدار پاپ نسبت به خطر نفوذ داعش از طریق موج پناهجویان

پاپ فرانسیس سیستم بد و ناعادلانه سرمایه‌داری جهانی را مقصر بحران کنونی مهاجران و پناهجویان در اروپا دانست و نسبت به سوءاستفاده گروه تروریستی داعش از این فرصت و نفوذ به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در میان موج گسترده مهاجران هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه راشا تودی، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان گفت که مهاجران اقتصادی و موج پناهجویانی که از مناطق جنگی خاورمیانه و آفریقا می‌گریزند، تنها بخش کوچکی از بحران هستند. به اعتقاد وی، باید به ریشه‌های این بحران توجه کرد.

پاپ در مصاحبه‌ای گفت: سیستم بد و ناعادلانه اجتماعی- اقتصادی عامل هر مساله‌ای در جهان است. این مردم از جنگ و گرسنگی فرار می‌کنند اما این تنها بخشی از یک مشکل بزرگتر است. پدیده مهاجران یک واقعیت است. زمانی که خلایی وجود دارد، مردم سعی می‌کنند آن را پر کنند. اگر کشوری بچه ندارد، مهاجران می‌آیند و جای آن را می‌گیرند. من به میزان تولد در ایتالیا، پرتغال و اسپانیا فکر می‌کنم.

رهبر کاتولیک‌های جهان با اشاره به اینکه رویکرد کلی مردم درباره پذیرش خارجی‌ها بدتر شده است، تاکید کرد که یک تهدید جدید تروریستی نیز در حال حاضر وجود دارد که قبلا وجود نداشت.

وی افزود: امروزه، شرایط امنیتی مشابه دوران‌های دیگر نیست. واقعیت این است که تنها 400 کیلومتر دورتر از سیسیل یک گروه تروریستی فوق‌العاده بی‌رحم وجود دارد. بنابراین خطر نفوذ واقعیت دارد.

پاپ فرانسیس در پاسخ به این سوال که آیا امکان حمله به واتیکان وجود دارد، گفت: بله هیچکس نگفته است که رم در برابر این تهدید مصون است. با این حال انجیل به مسیحیان توصیه کرده است که از مهاجران استقبال کنند و به آنها اسکان دهند و آنها را در جامعه یکپارچه کنند.

انتهای پیام

کد N957601

وبگردی