آفتاب
دبیر حزب جوانان ایران اسلامی:

اگر عقلای هر دو جناح به رسمیت شناخته شوند فضای افراطی‌گری از بین می‌رود

اگر عقلای هر دو جناح به رسمیت شناخته شوند فضای افراطی‌گری از بین می‌رود

دبیر حزب جوانان ایران اسلامی گفت: عقلای هر دو جناح می‌توانند فضای افراطی‌گری را از بین ببرند.

محمد میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در فضای سیاسی به هر مسأله‌ای که خارج از خطوط قرمز نظام رخ دهد، افراطی‌گری می‌گویند. این موضوع هم مربوط به یک جناح یا گروه خاص هم نمی‌شود. مفهوم افراطی‌گری هم در مفاهیم دینی ما ریشه دارد و هم مشخصاً در قانون اساسی ما وجود دارد.

وی ادامه داد: هر جناحی از آرمان‌های انقلاب، قانون اساسی و بیانات مقام معظم رهبری و همچنین مانیفست جناح متبوع خودش تخطی کند و در تخریب یک عده زیاده‌روی کند، در معنای عام افراطی‌گرا است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه افراطی‌گراها در تمام طول تاریخ و بعد از انقلاب اسلامی ایران وجود داشته‌اند، تصریح کرد: هرگاه هر دو جناح مطرح کشور، چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا، عقلای هم را به رسمیت نشناختند و به سمت انحصارگرایی رفتند محصولش پروبال گرفتن تندروهای جناح مقابل شده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مجلس ششم یک دست اصلاح‌طلب شد محصولی به نام دولت نهم و دهم تحویل جامعه داد. به همین دلیل است که می‌گویم افراطی‌گری مختص یک گروه و جناح خاصی نیست.

میرزائی با تأکید بر ضرورت مشخص شدن مرز انتقاد و افراطی‌گری، گفت: قانون مرز تشخیص انتقادات و افراطی‌گری است. حد و مرز خود نقد هم قانون، منویات مقام معظم رهبری و مصوبات نهادهای قانون‌گذار است. اگر کسی از قانون تخطی کرد دیگر نقاد نیست. به طور مثال در دولت گذشه تعداد کارگران ذوب آهن اصفهان سه برابر می‌شوند اما تولیدات آن به یک سوم تقلیل پیدا می‌کند اما کسی به این مسائل نقد نکرد.

وی افزود: اما در این دولت اگر اتفاق مشابهی رخ دهد نه تنها نقد بلکه تخریب انجام می‌گیرد، به مرحله سوال از وزیر و هیاهوی رسانه‌ای هم می‌رسد.

انتهای پیام

کد N957434

وبگردی