آفتاب

هشدار پادشاه اردن نسبت به اقدامات اسرائیل در مسجدالاقصی

هشدار پادشاه اردن نسبت به اقدامات اسرائیل در مسجدالاقصی

پادشاه اردن نسبت به ادامه اقدامات تحریک آمیز اسرائیل در قدس و مسجد الاقصی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در امان با وی در خصوص اوضاع فلسطین به ویژه درگیری‌های اخیر در مسجدالاقصی بحث و گفت‌وگو کرد و نسبت به پیامدهای اقدامات اسرائیل هشدار داد.

پادشاه اردن در اشاره به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه تحصن کنندگان در اطراف مسجدالاقصی گفت: اسرائیلی‌ها پیشتر به اردن تضمین داده بودند که چنین اتفاقاتی رخ ندهد اما آنها به تعهدات خود عمل نکردند.

وی نسبت به هرگونه اقدام تحریک آمیز جدید در قدس هشدار داد و تاکید کرد که چنین اقداماتی بر روابط میان اردن و اسرائیل تاثیر خواهد گذاشت.

پادشاه اردن تاکید کرد: با ادامه اقدامات اسرائیل، اردن چاره‌ای جز اتخاذ اقدامات جدی نخواهد داشت.

اظهارات پادشاه اردن پس از آن ایراد شد که درگیری‌های شدیدی میان فلسطینی‌ها و پلیس رژیم صهیونیستی برای دومین روز متوالی در مسجدالاقصی رخ داد.

اخیرا شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی به بهانه نزدیکی اعیاد سال نو یهودیان چندین بار به مسجدالاقصی یورش برده‌اند و درگیری‌هایی میان آنها و نمازگزاران رخ داد. طی این درگیری‌ها تعدادی از فلسطینی‌ها زخمی شدند.

یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی با محکومیت کشورهای و برخی نهادهای عربی جمله اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی مواجه شده است.

انتهای پیام

کد N957419

وبگردی