آفتاب

بهانه جدید فرانسه برای تغییر سیاست خود در قبال بحران مهاجران

بهانه جدید فرانسه برای تغییر سیاست خود در قبال بحران مهاجران

پس از چرخش مواضع آلمان در قبال حمایت های جهت دار روزهای گذشته این کشور از پناهجویان، رئیس جمهور فرانسه نیز چرخش مواضع مشابهی را به بهانه تمایز میان مهاجران و پناهجویان در این خصوص اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه امروز پس از اینکه آلمان بر لزوم اعمال کنترل های مرزی تأکید کرده بود، اعلام کرد که کشورهای اتحادیهاروپا باید کنترل های فرامرزی خود را تشدیید کنند.

اولاند مدعی شد که هدف از این اقدام تمایز میان مهاجران و پناهجویان است

رئیس جمهور فرانسه در این باره به خبرنگاران گفت: آلمان نیز همانند فرانسه اعمال تدابیر کنترلی در مرزها را با هدف پذیرش آوارگان به شیوه کنترل شده اعلام کرده است.

وی در ادامه گفت که این اقدام موجب تمایز میان مهاجران و پناهجویان می شود.

آلمان که به اعتقاد برخی نقش اصلی را در تحریک مردم برای مهاجرت به اروپا داشته در اقدامی عجیب دست به اقدامی زده که ورود پناه جویان به این کشور را با مشکل مواجه می کند.

این در حالیست که، «مارین لوپن» رهبر جبهه ملی فرانسه در سخنان دو هفته پیش خود، سیاست های «فرانسوا اولاند» و «نیکلا سارکوزی» رؤسای جمهوری کنونی و پیشین این کشور را به باد انتقاد گرفت و گفت که سیاست های اتخاذی کشورش موجب بی ثباتی در خاورمیانه در نتیجه سرازیر شدن موج مهاجران به فرانسه و کشورهای اروپایی شده است و در نتیجه اکنون این کشورها باید بهای آن را بپردازند.

لوپن به شبکه تلویزیونی تیوی وان فرانسه گفته بود: اگر بی ثباتی در سوریه رخ نمی داد، بحران کنونی مهاجران هم اتفاق نمی افتاد. همه چیز از همین جا شروع شد .باید از فراسوا اولاند و نیکلا سارکوزی برای آنچه امروز شاهدش هستیم تشکر کنیم.

رهبر سومین حزب بزرگ در فرانسه با اشاره به کمک هایی که اروپا در بحبوحه این مشکل می تواند ارئه کند، تصریح کرد: راه حل بشردوستانه این رخداد این است که سوریه را بی ثبات نکنیم.

گفتنی است، «ملیسا فلمینگ» سخنگوی کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل متحد روز جمعه ۶ شهریور ماه سال جاری گفته بود: از ۳۰۰ هزار مهاجری که تلاش کرده اند به اروپا وارد شوند حدو ۲۰۰ هزار نفر وارد یونان و حدود ۱۰۰ هزار نفر دیگر وارد ایتالیا شده اند، این در حالی است که در سال گذشته میلادی ۲۱۹ مهاجر وارده اروپا شده اند.

 

کد N957171

وبگردی