آفتاب
آیت الله یزدی:

حادثه مسجد‌الحرام نشانه ضعف مدیریت مسئولان سعودی است

حادثه مسجد‌الحرام نشانه ضعف مدیریت مسئولان سعودی است

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: وقوع حادثه مسجد‌الحرام و کشته شدن جمعی از حجاج نشانه ضعف و سوء مدیریت مسئولان عربستان سعودی در امور اجرایی حج است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما آیت‌الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری در واکنش به حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام،  کشته شدن شمار زیادی از حجاج مسلمان را به بازماندگان آنها تسلیت گفت و وقوع این حادثه را نشانه ضعف و سوء مدیریت مسئولان عربستان سعودی در امور اجرایی حج دانست.

وی تصریح کرد: اینکه حکام عربستان، طوفان چندساعته را عامل اصلی وقوع این حادثه می دانند توجیه درستی نیست و باید در مدیریت مسجد الحرام و امور حجاج دقت و توجه بیشتری شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: همه می دانند در ایام ذی القعده و ذی الحجه بیشترین جمعیت از سراسر دنیا ازجمله ایران، هندوستان، پاکستان و مالزی به سرزمین وحی مشرف می‌شوند باید برنامه ریزی دقیق و منسجم تری صورت گیرد تا شاهد وقوع چنین حوادث دردناک و تاسف باری نباشیم.

آیت الله یزدی همچنین ضمن قدردانی از تلاش و پیگیری مسئولان امور حج ایران در عربستان سعودی ابراز امیدواری کرد مصدومان این حادثه هرچه زودتر مداوا شوند و در سلامت کامل به خانه های خود بازگردند.

گفتنی است در حادثه دلخراش سقوط جرثقیل در مسجد الحرام که روز جمعه گذشته رخ داد، ۳۲ نفر از حجاج ایرانی زخمی،  ۸ نفر کشته و سه نفر نیز مفقود شده اند.

کد N957131

وبگردی