آفتاب

درخواست رییس حقوق بشر سازمان ملل از اروپا برای رفتار بهتر با پناهجویان

درخواست رییس حقوق بشر سازمان ملل از اروپا برای رفتار بهتر با پناهجویان

رییس حقوق بشر سازمان ملل امروز (دوشنبه)‌ به اروپا تاکید کرد تا با ارائه سیاست‌های جامع برای گسترش کانال‌های مهاجرتی مراتب همدردی خود را به آوارگان و مهاجران ابراز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ زید رعد الحسین،‌ رییس حقوق بشر سازمان ملل در جریان سخنرانی آغازین شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستار توقف بازداشت‌ها و عدم رفتار نامناسب با آوارگان به ویژه کودکان شد که از درگیری‌ها و تعقیب و گریزهای کشورهای خود چون سوریه فرار می‌کنند.

وی به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: ما باید کانال‌های مهاجرتی را برای آوارگان و اسکان آنها گسترش دهیم و اقداماتی را برای جلوگیری از مرگ آنها و توقف قاچاق انسان انجام دهیم.

این مقام ارشد حقوق بشر سازمان ملل ادامه داد:‌ کشورهای اروپایی باید به احساسات آوارگانی که از تصاویر منتشر شده از کودک غرق شده سوری در سواحل ترکیه به درد آمده،‌ واکنش نشان دهند.

رییس حقوق بشر سازمان ملل که به ندرت از قدرت‌های جهان انتقاد می‌کند، نگرانی خود را بابت اقدامات دولت‌های جهان شامل چین و روسیه در سرکوب انتقادها ابراز داشت و از بازداشت و بازجویی 100 وکیل در ماه‌های اخیر در چین و سرکوب گروه‌های مدنی مورد حمایت کشورهای خارجی در روسیه به شدت انتقاد کرد و گفت:‌ افزایش استفاده از مجازات اعدام، عدم برگزاری دادگاه‌های عادلانه و تداوم بازداشت خبرنگاران، وبلاگ نویس‌ها و مدافعان حقوق بشر همچنان نگرانی اصلی است.

زید رعد الحسین همچنین خواستار تحقیق و بررسی سوءاستفاده جنسی صلح بانان از غیرنظامیان در جمهوری آفریقای مرکزی شد.

انتهای پیام

کد N957126

وبگردی