آفتاب

اروپا برای مبارزه با قاچاق انسان در مدیترانه به زور متوسل شد

اروپا برای مبارزه با قاچاق انسان در مدیترانه به زور متوسل شد

اتحادیه اروپا برای پیش برد دو مین مرحله از عملیات مبارزه با قاچاق انسان در دریای مدیترانه، به نیروی نظامی متوسل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، در آستانه نشست وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا که قرار است با هدف ترسیم الگوی تقسیم پناهجویان انجام شود، این اتحادیه از آمادگی خود برای اجرای دومین مرحله از عملیات مهار قاچاق انسان در دریای مدیترانه خبر داد.

در همین راستا، اتحادیه اروپا امروز دوشنبه تصمیم گرفت تا در چارچوب عملیات در دریای مدیترانه، برای مقابله با قاچاقچیان انسان به نیروی نظامی متوسل شود.

مرحله نخست که شامل گردآوری اطلاعات مقدماتی بود از ماه میلادی جولای آغاز شد اما مرحله جدید که  قرار است از اوایل ماه میلادی آتی (اکتبر) عملی شود، شامل اقدام نظامی بوده و بازرسی، توقیف و در صورت لزوم انهدام قایق های قاچاقچیان انسان را نیز در بر میگیرد. البته در این مرحله، ناوگان اتحادیه اروپا حق تعقیب باندهای قاچاق را در داخل آب های سرزمینی لیبی نخواهد داشت.

ناوگان دریایی اتحادیه اروپا در حال حاضر شامل ۴ کشتی از کشورهای ایتالیا، انگلستان و آلمان است که ممکن است با ورود به مرحله دوم بر شمار آنها افزوده شود. عملیات این چهار کشتی تا به امروز به نظارت بر فعالیت شبکه‌های قاچاق در آب های بین المللی محدود بود.

کد N956933

وبگردی