آفتاب

بلاهایی که داعش بر سر قربانیان خود می‌آورد

بلاهایی که داعش بر سر قربانیان خود می‌آورد

یک منبع آگاه در شهر موصل فاش کرد که گروه تروریستی داعش به تجارت اعضای بدن نیروهای کشته شده خود و شهروندان عراقی مبادرت می‌ورزد. همچنین این گروه در مناطق غربی شهر فلوجه زنان را مجبور به ازدواج با اعضای خود می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید مموزینی، مسئول اطلاع رسانی شاخه 14 حزب دموکرات کردستان در نینوا در گفتگو با شبکه خبری کرد زبان "رووداو" اعلام کرد: گروه تروریستی داعش مدتی است در داخل کاخ صدام در این شهر بیمارستانی به منظور قاچاق اعضای انسان افتتاح کرده است و با خرید اندام‌های مختلف مثل کلیه به قیمت‌های بسیار پایین، آنها را به قیمت بالایی به فروش می‌رساند.

مموزینی افزود: داعش دو گزینه در مقابل زندانیان خود قرار می‌دهد یک گزینه زندان و اعدام است و گزینه دیگر خارج کردن یکی از کلیه‌ها برای فروش به قیمتی بالاست.

مسئول اطلاع‌رسانی حزب دموکرات کردستان ادامه داد: همچنین داعش از اجساد کشته‌های خود و شهروندان کشته شده استفاده کرده و با خارج کردن برخی از اندام‌ها و فروش آنها درآمدی برای خود کسب می‌کند.

از سوی دیگر منابع خبری اعلام کردند که شش داعشی از جمله ابو ایاد العفری، یکی از فرماندهان داعش در اثر انفجاری در فرودگاه موصل کشته شدند و اجساد پنج زن داعشی در نزدیکی ساختمان مجموعه فرهنگی در شمال موصل کشف شدند.

از سوی دیگر سرلشکر وردی، جانشین استاندار الانبار اعلام کرد: داعش زنان مناطق غربی و شهر فلوجه را یا مجبور به ازدواج با نیروهای خود می‌کند یا آنها را به اتهام جاسوسی برای مسئولان عراق به قتل می‌رساند.

سرلشکر وردی افزود: فلوجه شهری فاجعه‌زده است و داعش ساکنان آن را محاصره کرده و مانع از خروج آنها می‌شود. داعش در این شهر مرتکب جنایات بسیاری شده و جوانان را مجبور می‌کند به صفوف این گروه تروریستی ملحق شوند و هر کس که خودداری کند کشته می‌شود.

وی ادامه داد: در این شهر که از سوی داعش محاصره شده جنایات متعددی در حق زنان انجام می‌شود. داعش مانع از خروج آنها از شهر شده و در برخی مناطق غربی این شهر زنان را مجبور به ازدواج اجباری با نیروهای خود می‌کند و هر زنی که از این امر خودداری کند به اتهام جاسوسی برای دولت بغداد کشته می‌شود. این مساله باعث افزایش خودکشی در میان دختران و زنان این منطقه شده است.

جانشین استاندار الانبار اظهار داشت: در چند روز گذشته چهار زن را سنگسار کرده است که یکی از آنها زنده مانده و برای مداوا به سوریه منتقل شده است.

یک منبع پزشکی در شهر موصل اعلام کرد که در ماه اوت گذشته 34 زن که اکثرا دختران جوان هستند اقدام به خودکشی کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N956922

وبگردی